رژیم لاغری اصولی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

رژیم لاغری اصولی

ژنتیک، خانواده، محیط زندگی، دوستان و اطرافیان می توانند بر روی اینکه چه می خورید و یا چه مقدار می خورید و یا حتی چگونه می خورید تاثیر گذارند.آشنایی با 3 نوع رژیم غذایی لاغری پس اگر چنانچه یک رژیم غذایی برای بسیاری از افراد جوابگو بوده اما برای شما تاثیری نداشته است خودتان را سرزنش نکنید. همیشه زمان برای امتحان کردن یک رژیم غذایی جدید وجود دارد.

فراموش نکنید که تقریبا تمام رژیم های غذایی حداقل برای مدتی می توانند در کاهش وزن به شما کمک کنند

رژیم لاغری اصولی

31

رژیم غذایی لاغری کم چرب
یکی از رژیم های غذایی لاغری، رژیم های غذایی کم چربی است.فراموش نکنید که برخی از چربی های مفید در واقع حتی می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند و برخی دیگر از چربی ها هستند که برای قلب مفید هستند و حذف این نوع چربی ها از رژیم غذایی می تواند برای شما مشکلاتی به وجود بیاورد.

از آنجا که چربی ها حاوی 9 کالری انرژی در هر گرم هستند و کربوهیدراتها تنها 4 کالری انرژی در هر گرم دارند، به صورت تئوریک می توان اینگونه برداشت کرد که شما می توانید چربی ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید و به جای آنها کربوهیدرات ها و علل خصوص میوه ها را اضافه کنید. با این حال این رژیم های غذایی معمولا شامل غذاهایی میشوند که خوشمزه محسوب نمی شوند و انسان را کمتر سیر می کنند.
رژیم لاغری اصولی

اگر کربوهیدرات ها در سیستم گوارش شما به سرعت هضم شوند ممکن است شما به سرعت احساس گرسنگی کنید و مجبور به خوردن کربوهیدرات بیشتر شوید که همین قضیه می تواند رژیم غذایی شما را دچار مشکل کند و حتی ممکن است باعث شود که رژیم غذایی شما برعکس عمل کند.

رژیم لاغری اصولی

کم‌کردن کربوهیدرات های ساده
_ اگر می‌خواهید به کاهش سریع وزن دست پیدا کنید باید کربوهیدراتهای ساده را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید.

_ آرد سفید، ‌شکر تصفیه شده،‌ نان سفید و برنج سفید عواقب خطرناکی برای بدن دارد. از غذاهای فست فود و بی‌فایده به طور کامل پرهیز کنید. به جای این مواد می‌توانید از کربوهیدرات‌های پیچیده مانند ماکارونی، گندم کامل،‌ نان قهوه‌ای،‌ بلغور جو دوسر و ذرت بو داده استفاده کنید.

_ این غذاها حاوی کربوهیدرات‌های سالم هستند که مقادیر کم آنها برای شما ضروری است.

رژیم لاغری اصولی

مصرف میزان بیشتر پروتئین
_ زمانی که چربی‌ها و کربو‌هیدرات‌ها را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید،‌ پروتئین‌ها تبدیل به منبع اصلی تغذیه شما می‌شوند.

_ منابع غنی از پروتئین شامل محصولات حیوانی مانند گوشت بدون چربی، سینه مرغ، دنده گوشت گاو و بوقلمون است. سفیده تخم مرغ و سرشیر نیز حاوی مقادیر بالایی از پروتئین است. همراه با این غذاها، شما باید میوه و سبزیجات به مقدار زیاد و ترکیباتی از ویتامین‌ها و مواد معدنی بخورید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *