سیستم گوارش سالم با مصرف این گیاهان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

سیستم گوارش نقش اساسی ای در بدنمون داره و سلامتی و سالم نبودنش باعث چاقی یا مشکلات وزن ، سوزن معده یا مشکلات دیگه گوارشی بشه. تو این مطلب اطلاعات پزشکی بهتون گیاه هایی رو معرفی میکنیم که سیستم گوارش رو سالم نگه میداره.

 

 

شیرین بیان

شیرین بیان سالهاست که برای درمان سوزش سر دل و برگشت اسید معده استفاده میشه. شیرین بیان خام می‌تونه عوارضی مثل افزایش فشار خون داشته باشه. مصرف شیرین بیان برای زنان باردار باید با تجویز پزشک باشه.

 

 

روغن نعنا

روغن نعنا برای درمان درد و نفخ و سندرم روده تحریک پذیر بسیار مؤثره. مصرف کردن روغن نعنا در مقدار کم ضرر و عوارضی نداره و برای درمان دردها استفاده میشه.

 

 

چای بابونه

برای درمان بیماری های مختلفی کاربرد داره. بابونه برای درمان مشکلات گوارشی مثل ناراحتی معده، قولنج و حالت تهوع و حتی اضطراب و بی خوابیه. کسایی که مشکلات آلرژی به گیاه هارو دارند باید قبل از مصرف بابونه با دکتر مشورت کنن.

 

 

زنجبیل

زنجبیل برای از بین بردن تهوع و استفراغ مفیده. زنجبیل به راحتی در دسترس همه هست و می‌تونید به صورت قرص یا بصورت یک ریشه به طور طبیعی تهیه کنید و مصرف کنید اما بیشتر از 1 تا 3 گرم در روز استفاده نکنید.

 

 

اسفرزه

فیبر بسیار بالایی داره و محتوای فیبر بالای این گیاه در روده جذب میشه. اسفرزه به مرور زمان یبوست رو درمان میکنه و از پیشرفتش جلوگیری میکنه.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *