غذاهایی که شب نباید خورده شوند

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

غذاهایی که شب نباید خورده شوند و خوردن بعضی از آنها باعث افزایش وزن شده و برخی دیگر مشکلاتی برای خواب شما بوجود می آورند

 

غذا خوردن آن هم درست قبل از خواب باعث افزایش وزن می شود و برای افرادی که قصد دارند افزایش وزن دهند توصیه میشود ولی باعث می شود شما خواب نا آرامی داشته باشید. ولی علاوه براین می تواند به صورت جدی به بافت داخلی گلو و مری شما آسیب برساند. بدون شک شما با رفلاکس اسید آشنا هستید اتفاقی که برای خیلی ها بعد از خوردن یا آشامیدن خوراکی و نوشیدنی های خاصی رخ می دهد و آنها در گلو و سینه ی خود احساس سوزش می کنند اما به غیر از این رفلاکس یا برگشت اسید که شما ا آن آشنا هستید نوع دیگری از آن نیز وجود دارد که به رفلاکس بی صدا یا پنهان معروف است. این نوع رفلاکس نیز منشاء یکسانی دارد ولی علایم آن متفاوت است و از سوزش قفسه سینه خبری نیست و فرد مبتلا به جای سوء هاضمه گلویش ترش و دچار سرفه های شدید و مزمن و مشکل در بلعیدن می شود.

نزدیک به ۵۰% از آمریکایی‌ها به این رفلاکس مبتلا هستند و از آن بی خبرند. این آمار را متخصص حنجره دکتر جیمی کوفمن که ۳۰ سال است در این راستا مطلعه و برای درمان آن کوشش  نموده منشر کرده است.

بزرگترین عاملی که تا کنون یافت شده غذا خوردن درست قبل از خواب شبانه است. برای جلوگیری دکتر کوفمن توصیه می کند که شام را ۳ ساعت قبل از ساعت خواب خود میل کنید. به خاطر داشته باشید حتی اگر شما مجبور شوید که قبل از خوابتان یک خوردنی کوچک نیز میل نمایید به احتمال زیاد شما این قضیه را تجربه خواهید کرد. اگر می خواهید قبل از خواب یک سر به یخچال خانه بزنید از ۸ خوراکی زیر پرهیز کنید :

کاهش وزن و یا چربی سوز ی
کاهش وزن و یا چربی سوز ی

الکل:

الکل باعث میشود که دریچه‌های بین مری و معده شل شوند و این موجب میشود که معده نتواند غذا را  در جایی که به آن تعلق دارد نگه دارد و می توان گفت که اگر شما قبل از خواب الکل مصرف کنید یعنی اینکه  شما خودتان به بدنتان دستور می دهید که رفلاکس معده انجام دهد.

نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی های گازدار به شدت اسیدیته هستند و این اسید به دریچه های معده آسیب می زند و علاوه بر آن کربنات ترکیب شده با آن باعث فشار بر معده می شود.

شکلات :

بعضی از انواع شکلات دلرای میزان زیادی چربی هستند که تاثیر در شل کردن دریچه های معده دارند و حاوی کافئین و محرک کمتر شناخته شده ایی به نام تئوبرومین است که ترکیب این سه ماده با هم اساساٌ باعث اثرات مخربی در بدنتان خواهد شد.

پنیر:

پنیرهم یکی دیگر از مواد غذایی است که چربی بالایی دارد ولی اگر شما هم جزء افرادی هستید که ژنیر دوست دارند و نمی خواهید از خوردن آن  پرهیز کنید از انواع مختلف پنیر آنهایی که جنسشان سفت تر است مثل پارمزان و  پنیرسوییسی استفاده کنید زیرا کمتر باعث رفلاکس معده می شوند و آنهایی که نرم ترهستند مثل پنیر فتا و موزرلا اثررفلاکسی بیشتری بر معده دارند. این پنیرها بیشتر در پیتزا استفاده می شوند.

آجیل :

وقتی صحبت از رفلاکس است سالم بودن یا نبودن خوراکی زیاد معنایی ندارد با اینکه آجیل و مغزها دارای انرژی زیاد و یک خوراکی سالم محسوب می شوند ولی باید از مصرف آنها قبل از خواب پرهیز شود. اگر قبل از خواب انتخابی جزء خوردن آجیل ندارید پس بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که گردو، بادام و فندق باعث رفلاکس شدید می‌شوند در حالی که بادام درختی و پسته تاثیر چندانی بر رفلاکس ندارند.

مرکبات :

این میوه ها هم اسیدیته ی بالایی دارند.یک لیوان آب پرتقال و حتی سیب سبز بدترین انتخاب هستند اما بعضی افراد می توانند سیب قرمز بخورند و تاثیری بر آنها نداشته باشد این به خود شخص نیز بستگی دارد.

قهوه :

نه تنها اسیدیته آن بالاست کافئین موجود در قهوه  باعث تولید اسید معده می شود و در خیلی از افراد باعث اختلال در خوابشان می شود اگر حتماٌ باید یک فنجان قهوه بنوشید پس بهترین انتخاب برای شما قهوه بدون کافئین است که سطح اسیدیته ی آن پایین تر است و اختلال در خواب به وجود نمی آورد.

با توجه با اطلاعات بالا میتوان این نتیجه را گرفت که اگر می خواهید یک خوراکی برای قبل از خواب انتخاب کنید سعی کنید که اسیدیته ی آن پایین باشد

در مطلب بعدی تیم فیت لیدی غذاهای مفیدی که می توانید در شب انتخاب کنید را به  شما اطلاع می دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *