غذاهایی که چربی شکم کاهش می دهد

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

غذاهایی که چربی شکم کاهش می دهد

با بزرگ شدن شکم و افزایش نسبت دور کمر به دور باسن بروز نشانه‌های بیماری قلبی عروقی شدت می یابد.

حبوبات

تحقیقی که در مجله تغذیه و رژیم در سال ۲۰۱۲ چاپ شد، ۷۹ خانم دارای اضافه وزن و چاق یائسه شده  به مدت ۱۲ هفته از رژیم غذایی محدود که شامل کلیه دانه حبوبات یا حبوبات تغلیظ شده اختصاص داده شده بود، شرکت کرده بودند. اگر چه هر دو رژیم غذایی گروه ها از نظر میزان کالری مساوی بوده و کاهش مشابه ی از نظر وزن داشته اند اما گروهی که همه حبوبات را مصرف کرده بودند به نسبت گروهی که از  این رژیم استفاده نکرده بودند، چربی شکمی بیشتری را از دست داده بودند. برای فواید مشابه، حبوبات تغلیظ شده مانند: نان سفید، برنج، جو، برنج قهوه ای، نان ها و غلات های صد درصد یا کامل می باشد.

غذاهایی که چربی شکم کاهش می دهد
غذاهایی که چربی شکم کاهش می دهد

میوه ها و سبزیجات

به نقل از نشریه سلامت هاروارد رژیم غذایی که باعث کاهش چربی شکم می شود،  باید بر استفاده از میوها و سیزیجات تأکید داشته باشد. منبع غنی شده از آب و فیبر که انرژی به بدن نمی دهد اما احساس سیری را افزایش می دهد، راه های مفیدی را برای جذب مواد غذایی افزایش داده، از  پرخوری جلوگیری می کند و باعث کاهش وزن و یا چربی سوز ی و لاغری و چربی سوز ی می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیشنهاد می کند برای دریافت انرژی کمتر از غذاهای اصلی، یک فنجان برنج یا ماکارونی با سبزیجات خرد شده را در دستور غذایی مورد علاقه خود جایگزین کنید. مخصوصا” سبزیجات و میوه های سرشار از فیبر که شامل: شلغم پخته شده، کلم پیچ، جوانه کلم بروکلی، نخود فرنگی، هندوانه، گوجه فرنگی و همچنین گلابی و سیب هایی با پوست تازه می باشد.

آجیل

با جایگزین کردن چربی اشباع نشده  به جای چربی ترانس و اشباع شده در رژیم غذایی می توانید به کاهش چربی شکم کمک کنید. در حالی که چربی های ترانس و اشباع شده، مشکلات سیتم قلبی و عروقی را افزایش می دهد، چربی های اشباع نشده برای سلامت قلب در نظرگرفته می شوند. کلینیک کل ولند بیان می کند، اگر چه آجیل ها انرژی زیادی دارند اما مصرف متوسط و روزانه آن ها به جای استفاده از منابع چربی ناسالم (اشباع شده)، می تواند به افزایش کلسترول سالم،  بدون افزایش وزن کمک کند. یک اونس غذا برابر است با ۲۴ بادام، ۱۵ آجیل برزیلی یا متوسط،۳۵ بادام زمینی و ۱۵ گردوی نیمه می باشد.

ماهی

در حالی که برای کاهش چربی شکم در حال فعالیت هستید، با انتخاب ماهی به جای گوشت برای تأمین پروتئین نفع بیشتری را به دست خواهید آورد. تحقیق منتشر شده در مجله آمریکایی دانشکده قلب و عروق، در ماه مارس سال ۲۰۱۱، نشان داد افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای، که از ماهی بصورت روزانه و مقدارکمی از گوشت قرمز  استفاده می کنند، خود را در برابر سندرم متابولیک، گروهی از فاکتورهای خطرناک قلبی که شامل چاقی شکمی است، محافظت می کند. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کند هر هفته حداقل در دو وعده غذایی از ماهی، مخصوصا” ماهی هایی با چربی های مختلف مانند: سالمون، مک کرل و هالی بوت استفاده کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *