مزیت های پروتئین وی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مزیت های پروتئین وی

پروتئین وی پروتئینی خالص، طبیعی و با کیفیت بسیار بالا می باشد که از شیر گاو هنگام استحصال پنیر تولید می شود. پروتئین وی منبع غنی از آمینو اسیدهای ضروری است. بدن خود قادر به ساختن این آمینو اسیدها  نمی باشد و  بطور روزانه از طریق تغذیه غذاهای حاوی پروتئین نیاز خود را برآورده می کند. اسیدهای آمینه ضروری بلوک های سازنده عضلات ، پوست، ناخن و بافت های دیگر بدن می باشند. خالص ترین نوع پروتئین وی، پروتئین ایزوله است که حاوی کمترین میزان چربی، لاکتوز و کلسترول و بالاترین میزان آمینو اسیدهای ضروری می باشد. تحقیقات نشان میدهد که پروتئین وی عالی ترین نوع پروتئین و انتخاب بسیار خوب برای افراد در همه سنین می باشد. پروتئین وی مزایای فراوانی دارد از جمله می توان به نقش آن در تغذیه ورزشی، مدیریت وزن، پشتیبانی ایمنی بدن، سلامت استخوان، و سلامتی عمومی اشاره کرد.

مزیت های پروتئین وی
مزیت های پروتئین وی

عملکرد فیزیکی
سالیان زیاد تمام ورزشکاران جدی که به سختی تلاش می کردند که اندامی عضلانی و ورزیده و خوش فرم داشته باشند پروتئین وی را به عنوان یک استاندارد طلایی و نمونه عالی برای مقایسه  مد نظر داشتند. تحقیقات و مطالعات علمی نیز چنین باوری را تائید می کند. ورزشکاران نیاز به پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود دارند تقریبا دو برابر میزان مجاز توصیه شده روزانه نیازمند پروتئین هستند. انتخاب نوع پرتئین تاثیر متفاوتی در عملکرد ورزشکاران دارد به همین دلیل  پروتئین وی انتخاب مناسب برای تمامی  ورزشکاران می باشد.
پروتئین وی به تنهایی یک پروتئین کامل محسوب می شود چون که ترکیب ایده الی ازتمام اسید آمینه های ضروری را در خود دارد. پروتئین وی بهترین منبع تامین  BCAAsمی باشد و از بیشترین میزان اسید آمینه های زنجیره ای BCAAs بین تمام منابع غذایی طبیعی برخوردار است. آمینو اسیدهای زنجیره ای برخلاف سایر آمینو اسیدهای ضروری مستقیما در عضلات متابولیز می شوند و اولین آمینو اسیدهایی میباشند که در طول ورزش و تمرینات مقاومتی مورد استفاده قرار می گیرند. کاهش سطح BCAAs  منجر به خستگی و در نتیجه درد عضلات می شود. پروتئین وی، BCAAs  تحلیل رفته بدن را به سرعت تامین می کند و باعث ترمیم و بازسازی بافت عضلات می شود. آمینو اسید لویسین نقش کلیدی در ارتقا سنتز پروتئینی عضلات و رشد عضلات بازی می کند. تحقیقات نشان داده است که افراد ورزشکاری که رژیم غذایی حاوی مقادیر فراوان لویسین مصرف کرده اند بدنی عضلانی و کم چربی نسبت به افرادی که در رژیم غذایی خود لویسین کم دریافت کرده اند دارند. پروتئین وی ایزوله تقریبا 50% لویسین بیشتر نسبت به انواع دیگر پروتئین ها دارد و می تواند در از بین رفتن چربی های بدن به ورزشکاران کمک کند. پروتئین وی به خوبی در آب حل شده و بسیار سریع جذب بدن میشود. پروتئین وی با افزایش سطح گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان قوی می باشد کمک قابل توجهی در افزایش سطح ایمنی بدن می کند. ورزش و تمرینات مقاومتی باعث کاهش سطح گلوتاتیون در بدن می شود.  پروتئین وی به ورزشکاران کمک می کند تا با بدنی سالم و قوی به اجرای فعالیت های ورزشی بپردازند.

کنترل وزن

مطالعات نشان می دهد که که داشتن و حفظ وزن سالم می توانید به طول عمر شما اضافه کند و از عوارض مربوط به وزن اضافه از جمله  دیابت ، سرطان و بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری کند. رژیم غذایی نقش کلیدی در هر برنامه مدیریت وزن بازی می کند اضافه کردن پروتئین وی به رژیم غذایی می تواند تفاوت مثبتی را ایجاد نماید.
بدن نیاز به انرژی بیشتری برای هضم پروتئین نسبت به سایر غذاها دارد (تاثیرات گرمازایی)  درنتیجه بدن شما  کالری بیشتری بعد از وعده غذایی پروتئین می سوزاند. پروتئین وی ایزوله یک پروتئین خا لص با کمترین میزان کربوهیدرات و چربی می باشد. این پروتئین مکمل ایده ال برای رژیمهای غذایی کم کربو هیدرات و شاخص گلایسیمیک پائین می باشد.

مطالعات اخیر در دانشگاه ایلینویز نشان داد که اسید آمینه ضروری لویسین در بهبود ترکیب بدن نقش بسزایی بازی می کند. پروتئین وی با کیفیت بالا سرشار از لویسین می باشد این اسید آمینه کمک بسیاری در از دست دادن چربی و حفظ بافت های عضلانی می کند. پروتئین وی حاوی بیشترین میزان لویسین در بین سایر پروتئین ها می باشد.

پروتئین وی با آهسته تر کردن جذب گلوکز به جریان خون باعث تثبت سطح گلوکزدر خون می شود. این فرایند به نوبه خود با کاهش سطح انسولین خون منجر به احساس سیری بیشتر و کاهش گرسنگی  می گردد و به بدن کمک می کند که چربی ها را سریع تر و آسان تر بسوزاند.

پروتئین وی با داشتن اجزای زیست فعال کمک به برانگیختن آزاد شدن دو هورمون سرکوب کننده اشتها به نامهای کوله سيستوکينين (CCK)  و(GLP-1) می کند. با اضافه کردن پروتئین وی به یک میان وعده و یا نوشیدنی مورد علاقه می توان  انرژی سالم برای ادامه روز خود فراهم کرد و ممکن است این کار در کنترل مصرف غذا تا وعده بعدی به شما کمک کند.

بهترین زمان استفاده

  • صبح ها بلافاصله بعد از بیدار شدن
  • یک ساعت قبل از تمرین
  • 30 تا 60 دقیقه اول بلافاصله بعد از تمرین ( مهم ترین زمان مصرف پروتئین وی)

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *