مزیت های Q10

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مزیت های Q10

حتماً تا به حال ، نام کوانزیم Q10 شنیده باشید که به اختصار CoQ10 نامیده می شود و عمده خوشنامی آن بدلیل تأثیر مثبتی است که بر ارتقا سلامت قلب و عروق دارد. ولی اخیرا محققان ژاپنی گزارش کرده اند مصرف مکمل CoQ10 می تواند باعث افزایش قدرت در طول تمرین هم بشود. البته کلید این مسئله مصرف مقدار کافی از آن است. CoQ10 ، در همه جای بدن یافت می شود ، بخصوص در میتوکندری سلولها تجمع دارد. میتوکندری در واقع نیروگاه سلول به حساب می آید ،چون سهم عمده ای از ATP ، یعنی انرژی قابل استفاده برای تمام سلولها در این بخش تولید می شود. CoQ10 دارای خواصی است مشابه ویتامینها و در فعل و انفعالات زیادی در بدن نقش دارد . از آنجایی که CoQ10 بطور طبیعی در بدن ساخته می شود در

مزیت های Q10
طبقه بندی ویتامینها جای نمی گیرد و مقدار مشخص برای مصرف آن پیشنهاد نشده. البته دلیلی نیست بر اینکه کسانی که به سلامت و کارایی خود اهمیت می دهند نباید از CoQ10 بصورت مکمل استفاده کنند ، در واقع پس از رسیدن به ۲۰ سالگی ، تولید CoQ10 در بدن کاهش می یابد. از آنجایی که این ماده در تولید انرژی نقش دارد دارای خواص آنتی اکسیدان قوی است و موثر در حفظ سطوح ویتامین C و E . با توجه به نقش CoQ10 در تولید انرژی ، دانشمندان دانشگاه اوساکا ( ژاپن ) تلاش کردند تا تحقیق کنند که آیا مصرف مکمل CoQ10 بر احساس خستگی در طول تمرین تآثیری دارد.

pGNC1-9550642t300x300

مزیت های Q10

pGNC1 9550642t300x300 فایده Q 10 برای بدن انسان

محققان افراد تحت آزمایش را تحت تمرین با دوچرخه ثابت قرار دادند ، افراد را به سه گروه تقسیم کردند و برای ۸ روز به آنها CoQ10 داده شد ، به گروه اول ۱۰۰ میلی گرم ،و گروه دوم ۳۰۰ میلی گرم داده شد و به گروه سوم ماده ای بی اثر. آنها در یکی از شماره های ژورنال تغذیه سال ۲۰۰۸ گزارش کردند افرادی که ۳۰۰ میلی گرم CoQ10 دریافت کرده بودند خستگی کمتری را در طول تمرین احساس کردند و بین بازه های تمرین زودتر ریکاوری شدند.

مزیت های Q10

هرچند این افراد تحت تمرینی از نوع ایروبیک قرار گرفتند ، ولی نتایج حاصله در مورد بدنسازان نیز صدق می کند. در حقیقت افراد تحت آزمایش که مقدار ۳۰۰ میلی گرم CoQ10 مصرف کرده بودند خستگی کمتری را در طول تمرین تجربه کردند و این می تواند به شما کمک کند در ریکاوری سریعتر بین ستها ، بخصوص در اواخر تمرین. تمرین با وزنه یک فعالیت غیر هوازی به حساب می آید ، که در طی آن بدن در ابتدای یک ست چندان به اکسیژن یا میتوکندری برای تولید انرژی متکی نیست ، در مقابل انرژی مورد نیازش بیشتر از طریق ATP ذخیره شده در عضلات و توانایی کراتین برای کمک به تولید سریع ATP تازه تامین می شود. با این حال وقتی بین ستها استراحت می کنید ، از اکسیژن استفاده می کنید برای بازسازی سطوح ATP در عضلات و بازسازی توانایی کراتین برای تولید ATP در ست بعدی. در نتیجه مصرف CoQ10 کمک می کند به میتوکندری سلولهای شما برای تولید سریعتر ATP پس از تکمیل یک ست ، شما قوی تر خواهید بود و می توانید تکرارهای بیشتری را در ستهای پیش رو اجرا کنید. در دراز مدت ، این به معنی کمک به شما جهت دستیابی به بدنی بزرگتر و قوی تر است.

مزیت های Q10

از آنجایی که محققان بدنبال مصرف ۱۰۰ میلی گرم CoQ10 نتایج محسوسی را گزارش نکردند ، لازم است تا روزانه حداقل ۳۰۰ میلی گرم CoQ10 دریافت کنید. ما پیشنهاد می کنیم ۲۰۰ میلی گرم همراه صبحانه و ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم همراه شام مصرف کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *