مهمترین عضو بدن که در تناسب اندام نادیده گرفته می شود

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مهمترین عضو بدن که در تناسب اندام نادیده گرفته می شود

داشتن اندامی متناسب زمانی حاصل می گردد که کلیه قسمت های بدن از تناسب برخوردار باشند. متأسفانه بسیاری از کسانی که اهل تناسب اندام هستند، اصلا” جایی برای تمرینات پا در نظر نمی گیرند و یا بسیار به ندرت به آن ها می پردازند

مهمترین عضو بدن که در تناسب اندام نادیده گرفته می شود
مهمترین عضو بدن که در تناسب اندام نادیده گرفته می شود

بسیاری از ورزشکاران در تمرینات خود از اساسی ترین عضو بدن شان یعنی پاها غافل می شوند در حالی که یک چهارم استخوان های بدن در مچ پا به پایین قرار دارد و بیشتر حرکت ها از آنجا شروع می شود. این بخش بدن تعادل و ثبات کل بدن را تعیین می کند، درست مانند فونداسیون یک ساختمان. اما فراموش شده ترین ساختار پیچیده در بدن هستند.

Bowman مؤسس و مدیر مؤسسه ورزش نیرو بخش در نزدیکی سیاتل ِ واشنگتن می گوید: وقتی پاها نیرومند شوند، عدم تعادل یا سستی در کل بدن کاهش می یابد. طبق آمار در آمریکا از هر ۱۰ فرد بزرگسال هشت نفر شان با مشکلی در پا روبرو هستند و یک چهارم افراد بخاطر درد پا نمی توانند ورزش کنند. بیشتر صدمات مربوط  به پا به دلیل استفاده بیش از حد از آن به شیوه غلط و نا ایمن است. لازم نیست مهارت انگشتان پا به اندازه مهارت انگشتان دست باشد، اما به یک سری از مهارت ها نیاز داریم و باید عضلات را قوی کنیم.

چگونه این عضلات را تقویت کنید؟

برای ورزشکاران تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) هایی مانند برداشتن مثلا” حوله کوچک یا تیله با پا می تواند عضلات را گرم کرده و قوس کف پا را تقویت کند. همچنین ایستادن روی یک پا به مدت ۱۰ ثانیه  تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) مناسبی برای تقویت میانه بدن است. این تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) باعث برانگیختن عصب ها از مغز تا عصب های کوچک در پاها می شود و تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) مهمی برای افراد سالخورده که خطر افتادن شان بیشتر است می تواند باشد. باز کردن انگشت ها از هم بستن انگشت ها و مخصوصا” بالا آوردن شان، چرخاندن توپ تنیس زیر پا و ایستادن روی نوک انگشتان موجب تقویت عضلات ساق پا می شود.

برای فیتنس بطور مرتب تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) ۱۵ دقیقه ای پاها را بدون کفش انجام دهید زیرا این تمرینات مهم هستند. بیشتر ورزشکاران معمولا” به مچ پاها، زانوها و باسن اهمیت می دهند، اما بخش عمده تعادل و استحکام بدن از پاها شروع شده و به تمام بدن مربوط می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *