مولتی ویتامینی فارماتون

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مولتی ویتامینی فارماتون

این دارو که در کشور ما با توجه به وجود مارک فارماتون بر روی کپسول ها و در شیشه ها به نام “فارماتون” شناخته می شود، یکی از محصولات مشهور شرکت فارماتون می باشد. این دارو به دلیل فرم خاص دارویی، سوسپانسیون درون کپسول نرم، دارای فراهمی زیستی بسیار خوبی است و جزو مقبولترین مولتی ویتامین ها در کشور است.

images (2)

مولتی ویتامینی فارماتون

ژریاتریک فارماتون دارای چهار گروه ماده ی فعال است :
۱- عصاره جینسنگ با غلظت بالا.
۲- دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات.
۳- مواد دخیل در متابولیسم. (ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب )
۴- مواد موثر در متابولیسم چربی ها که سبب برداشت یا کاهش ذخابر چربی کبد می شوند. ( کولین، اینوزیتول، لینولئیک اسید )
ژریاتریک فارماتون به دلیل مواد تشکیل دهنده ی آن در افراد میانسال و جوانتر که به دلیل فعالیتهای بیش از اندازه فکری و بدنی دچار استرس می باشند، نیز مورد استفاده است.

مولتی ویتامینی فارماتون
جین‏سنگ ( جین‏سینگ دارای انواعی از پاناکسوزیدها و پاناگزاتریول و پاناگزادیول است )
به دلیل وحود دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات، ژریاتریک فارماتون یک ترکیب بهبود دهنده ی خلق و خوی بسیار ضعیف است.. این ترکیب دارای اثر محرک نسبی بر روی مغز و بدن می باشد که باعث احساس افزایش تمرکز و احتمالا بهبود حافظه می گردد.
در این ترکیب دارویی حدود ۲۰ نوع ویتامین و ماده ی معدنی مناسب برای بدن انسان وجود دارد که می تواند کمبود ویتامین های ناشی از سو تغذیه یا سو جذب را برطرف نماید.

مولتی ویتامینی فارماتون
مولتی ویتامینی به نام فارماتون
منع مصرف و عوارض جانبی
با توجه به عدم وجود مستندات کافی در مورد مصرف جینسینگ و در متیل آمینو اتانول دی تارتارت در دوران حاملگی و شیردهی بهتر است در این دوران استفاده نشود. همچنین مصرف این دارو در کودکان توصیه نمی شود. در افراد دیابتیک با توجه به وجود ترکیبات گلوکوژن در این دارو باید، مصرف آن با احتیاط صورت گیرد.
مقدارمصرف
ابتدا روزی دو کپسول، یکی همراه صبحانه و یکی همراه ناهار، برای دو تا سه هفته، بعد از این مدت روزی یک کپسول همراه صبحانه مصرف می شود.
توصیه های عمومی:
بهتر است کپسولها همراه با مقدار کمی از مایعات مصرف شوند. در صورتی که بلع کپسول مشکل است می توان آن را برش داد و محتویات آن را همراه مقداری مربا یا عسل میل نمود. مصرف این دارو ساعت خاصی ندارد، در صورت فراموشی یک دوز آن دوز را حذف نمایید. این دارو باید در جای خشک وخنک نگهداری شود.
اطلاعات مهم در مورد قرص فارماتون:
۱-بهترین زمان برای مصرف ویتامین و مکمل های معدنی مانند فارمتون در هنگام صرف غذاست. اگر آنها را با شکم خالی مصرف کنید، ممکن است بدنتان نتواند به خوبی آنرا جذب کند و دچار ناراحتی های معده شوید.
۲- فارماتون داروی چاقی نیست. سوخت و ساز را بهبود می بخشد و مثل همه مولتی ویتامین ها اشتها آور است.
مولتی ویتامینی فارماتون

مولتی ویتامینی فارماتون
۳- فارماتون را مصرف نکنید اگر:
-مشکلات کلیوی دارید.
-مشکلاتی درافزایش جذب اهن دارید، مانند هموکروماتوزیس
-یا اگرسطح کلسیم ادرار یا خونتان بالا ست.
-یا اگر به مواد ساخته شده در این دارو حساسیت دارید.
-اگر به سویا یا بادام زمینی حساسیت دارید نباید این کپسول را مصرف کنید.
۴- می توانید روزی یک قرص مصرف نمایید که بهترین زمان آن را با توجه به عملکرد بدن خودتان انتخاب کنید، مثلا اگر از صبح تا عصر مجبورید کار کنید و در این زمان احساس خستگی می کنید صبح ها بعد ازصبحانه یک قرص مصرف نمایید (بهتر است با مقدار کمی آب مصرف شود

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *