مکمل های طبیعی مناسب برای چربی سوزی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مکمل مناسب برای چربی سوزی

ما در این مقاله به توضیح و معرفی دوره ی رژیم برای چربی سوزی
و کات کردن می پردازیم و همچنین مکمل های مناسب در این دوره اشاره می کنیم . اگر به دنبال چربی سوزی
هستید این مقاله می تواند شما را راهنمایی کند .
کمل های دوره کات “چربی سوزی” در این دوره هدف کاهش چربی های بدن و رونمایی از عضلات خشک است. ورزشکار باید نسبت به کالری دریافتی، کالری بیشتر به همراه چربی را بسوزاند. رژیم غذایی در این دوران باید با ورزشهای هوازی به منظور کاهش کالری ترکیب شود.
مکمل های این دوران موادی هستند که استفاده از چربی ها و کربوهیدراتها را محدود می کند و هم چنین سبب سوختن چربیها میشوند و Fat blockers به آنها در اصطلاح میگویند. Carbohydrates blockers Fat blockers (سد کننده های جذب چربی ها):
از هضم و یا جذب چربیهای خوراکی جلوگیری می کنند. ترکیب اصلی آنها کیتوزان است که مانند فیبر ها عمل می کند با این تفاوت که قابل هضم نیست. چربیها را به خود جذب کرده و آنها را از دسترس دستگاه گوارش برای جذب خارج می کند. در استفاده از این ترکیبات باید بسیار دقت کرد زیرا استفاده بیش از حد از این مکمل ها می تواند سبب کمبود جذب ویتامین های محلول در چربی شود .

مکمل مناسب برای چربی سوزی
مکمل مناسب برای چربی سوزی

مکمل مناسب برای چربی سوزی
علاوه بر این استفاده بیش از حد از این مکمل ها سبب کاهش جذب می شود و امگا-۳چربی های مفید مانند امگا-۶ که اثرات ثانویه خواص خود را به همراه دارد.
Carbohydrates blockers (سدکننده های جذب کربوهیدراتها):
برای جلوگیری از جذب کربوهیدراتها به وسیله جلوگیری از فعالیت آنزیم های مسئول در سوخت و ساز کربوهیدراتها به کاهش کالری جذبی بدن کمک می کنند. به عبارتی مانع از تبدیل شدن کربوهیدراتها به گلوگز می شوند. هر دو شکل سد کننده ها باید قبل از وعده های غذایی مصرف
شوند. Thermogenic Fat : مکمل های غذایی Burners هستند که سبب انتقال چربی های از بافت های ذخیره ای و در دسترس قرار دادن آنها برای سوخت به عنوان انرژی روزانه می شوند.

مکمل مناسب برای چربی سوزی
این مواد دارای انواع مختلفی هستند که شامل:
موادی که ترکیب اصلی آنها کافئین است. آنها سبب افزایش حرارت بدن به وسیله سوختن کالری بیشتر می شوند. به همین خاطر است که یکی از اثرات ثانویه کافئین بیخوابی می باشد. موادی که ترکیبات اصلی آنها مواد گیاهی هستند. آنها ورود چربی ها به پلاسمای خون را تحریک می کنند و سبب سوختن آنها در هنگام فعالیت های بدنی می شوند، ترکیبات اخیر مانند کافئین اثرات ثانویه ای ندارند. در هنگام استفاده از رژیم غذایی دوران کات و مکمل های ذکر شده باید با دقت انجام گیرد. و نباید از این مکمل ها به صورت وسیع استفاده گردد. یکی دیگر از ترکیبات چربی سوز طبیعی چای سبز و یا عصاره آن می باشد. علاوه بر این چای سبز یک ترکیب آنتی اکسیدانی قوی برای استفاده از رژیم های غذایی است. در دوران کات مصرف پروتئین باید افزایش یابد. در این دوران (دوران کات) بیشتر باید به رژیم غذایی و تمرین تکیه کرد زیرا بیشتر مکمل های ذکر شده در بالا دارای اثرات ثانویه خواص خود هستند.
برنامه مکمل های دوران کات
ساعت ۶:۳۰
چای سبز و قهوه
۵۰ تا ۴۰دقیقه ورزش هوازی با شدت ملایم
۷:۳۰صبحانه
۱ عدد خرما ۳۰گرم جو دوسر+ شیرکم چربی+ ۳ عدد سفیده + یک عدد زرده تخم مرغ ۲۰۰میلی لیتر آب میوه تازه
ساعت ۱۰
۱۰۰گرم سینه جوجه
۲عدد کلوچه
میوه
۱لیوان چای سبز
ساعت ۱۲:۳۰ :
۱۸۰ گرم ماهی یا سینه مرغ
۳۰ گرم برنج
۱لیوان چای سبز
ساعت ۱۵:۳۰ :
۱۰۰ گرم سینه مرغ
۲ عدد کلوچه
میوه
۴۵ دقیقه قبل از ورزش :
۲۰گرم پودر پروتئین وی در آب عدد
۲ تا کلوچه
موز
آب
تمرین
۴۵ دقیقه ورزش
بلافاصله بعد از ورزش
۵ گرم گلوتامین محلول در آب
۴۰ گرم پروتئین وی
۶۰ دقیقه بعد از ورزش
۱۸۰ گرم گوشت قرمز
۴۰ گرم برنج
۳ یا ۲عدد سیب زمینی آب پز کوچک
مقدار زیادی سبزیجات
قبل خواب
۲۰۰ گرم پنیر کم چرب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *