مکمل های عضله ساز

مکمل عضله ساز
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مکمل های عضله ساز

مکمل عضله ساز
مکمل عضله ساز

محصولات حاوی کراتین

بارها و بارها در ارتباط با کراتین و توانایی های آن نوشته ایم این مکمل به طور خلاصه سبب افزایش حجم سلولهای عضلانی، انتفال بهتر و سریعتر اسیدهای آمینه و مواد غذایی به داخل سلولهای عضلانی، ریکاوری بهتر، استقامت سریعتر، استقامت و پایداری بیشتر عضلات، افزایش سرعت چرخه ATP در عضلات و بسیاری از موارد از این قبیل می شود.

محصولات حاوی پروتئین

پروتئین جزء اصلی غذاهای بسیاری از گروههای ورزشی علی الخصوص رشته هایی همچون پرورش اندام می باشد. بدون وجود پروتئین عملا بسیاری از اعمال حیاتی بدن بخصوص عضله سازی متوقف می شود. پروتئین ها انواع مختلفی دارند که برحسب مورد انتخاب می شوند و می توان آنها را در دو گروه کلی پروتئین های با کربوهیدرات بالا و پروتئین های با کربوهیدرات کم و یا بدون کربوهیدرات تقسیم بندی نمود که هر کدام موارد مصرف خاص خود را دارند.

افزاینده های طبیعی تستوسترون

بر خلاف تصور بسیاری که این گروه را با پروهورمون ها اشتباه می گیرند، افزاینده های طبیعی تستوسترون گروهی از مکملها می باشدکه می توانند بدون دخالت پیش سازهای هورمونی و تنها با تکیه بر مواد غذایی تستوسترون بدن را افزایش دهند و همانطور که می دانید افزایش تستوسترون در بدن برابر است با افزایش توان، قدرت، استقامت و پایداری عضلانی ورزشکار، از جمله مضهورترین مکمل های این گروه می توان به مکمل ZMA و نیز مکمل تریبلوس اشاره نمود.

افزاینده های هورمون رشد

افزایش هورمون رشد نیز همچون تستوسترون سبب افزایش قابلیتهای ورزشکاران و بخصوص بدنسازان می شود، از جمله مشهورترین افزاینده های هورمون رشد بایستی به مکمل گابا اشاره نمود.

آنتی استروژن ها

با کاهش سرعت تولید تستوسترون در بدن و متعاقب آن افزایش استروژن عضلات بسیاری از جمله تحلیل رفتن عضلات و یا عارضه ژینکوماستس اتفاق می افتد بدین منظور آنتی استروژن ها می توانند با کاهش میزان استروژن در بدن و بالانگه داشتن نسبت تستوسترون به استروژن سبب سریعتر شدن روند ساخت عضلات در بدن شوند. از جمله مشهورترین مکمل های این گروه می توان به مکمل Oxo66 اشاره نمود که قبلا در هفته نامه البرز آن را به طور کامل به شما معرفی کرده ایم.

اسیدهای آمینه

اسیدهای آمینه به علت گستردگی و کاربردهای فراوانی که دارند بحثی بسیار طولانی و طیفی بسیار گسترده را شامل می شوند که بررسی جداگانه هر کدام وقت و زمان خاص خود را می طلبد از جمله مشهورترین اسیدهای آمینه می توان به آرژنین، گلوتامین و BCAA اشاره نمود.

متوکسی/ ایزوفلاون

متوکسی ها و ایزوفلاون ها ترکیباتی غیر هورمونی و گیاهی هستند که به طور طبیعی سبب افزایش سنتز پروتئین در بدن و افزایش تعادل نیتروژنی مثبت در عضلات می گردند در نتیجه با مصرف این مکملها می توانید مطمئن باشید که پروتئین مصرف شده به بهترین نحو در بدن مصرف شده و در اختیار عضلاتتان جهت عضله سازی قرار می گیرند.

سایر مکمل ها ی عضله ساز

از جمله مکمل های کاربردی دیگری که می توانند روند ساخت عضلات را تسریع نمایند می توان به HMB و اکسید نیتروژن اشاره نمود. ضمن این که لازم به یادآوری است که پروهورمون ها نیز در بخش مکمل های عضله سازی جای خود را دارند که در این بخش به آن پرداخته نشده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *