مکمل های عضله ساز

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مکمل های عضله ساز

سخت کوش بودن ممکن است به شدت ناامید کننده باشد.سخت کوشی ای که در باشگاه و بر سر میز شام(برای تغذیه ی مناسب)دارید ممکن است برای همیشه پایدار نماند.
با اینکه مقاله های بسیاری در مورد تمرین و تغذیه ی مناسب برای سخت کوشان وجود دارند,اما به موضوع استفاده از مکمل به ندرت اشاره شده است.
این مقاله به استفاده از مکمل اشاره دارد.برای شما ۵ مکمل فراهم میشود که تلاش های عضله سازی شما را تقویت کرده و شما را در مسیر سریع به دست آوردن فواید بدنسازی قرار میدهند.
مطمئن شوید که از این مکمل ها همراه با تمرین شدید و یک رژیم غذایی کاملا معین و مشخص استفاده میکنید تا حداکثر نتیجه را بگیرید.بهترین مکمل های بدنسازی
مکمل سخت کوشی#۱ : پروتئین آب پنیر(وی)
پروتئین آب پنیر در قابلیتش برای تهیه ی پروتئین با عملکرد سریع که به آسانی جذب میشود و توسط عضله ها استفاده میشود بی رقیب است.پروتئین آب پنیر همچنین بهترین و بالاترین کیفیت را در بین پروتئین های در دسترس دارد.پروتئین آب پنیر یک منبع سرشار از زنجیره ی آمینو اسیدهای شاخه ای(BCAAs)میباشد,که شامل بیشترین مقادیر شناخته شده نسبت به هر منبع غذایی طبیعی دیگر میباشد. پروتئین آب پنیر یکی از دو نوع پروتئینی است که از شیر به دست می آید(دیگری پروتئین کازئین است).این پروتئین در طول فرآیند تبدیل شیر گاو به پنیر به دست می آید.وقتی شیر به پنیر تبدیل میشود,پروتئین آب پنیر یکی از محصولات جانبی است. بنیاد و اساس هر رژیم غذایی سخت کوشان باید بر مقادیر زیادی از پروتئین باشد.پروتئین آب پنیر باید حداقل بعد از تمرین,و جزو اولین مواد غذایی در صبح مصرف شود.در طول این زمان ها است که بدن نیازمند مواد خام مانند پروتئین و آمینو اسیدها میباشد.

مکمل های عضله ساز
مکمل های عضله ساز

مکمل سخت کوشی #۲ : کربوهیدرات ها – ذرت مومی(سرشار از موم)
کربوهیدرات ها منبع اصلی سوخت و ساز بدن هستند.برای بالا نگه داشتن سطوح انرژی در جلسات تمرینی شدید به کربوهیدرات ها نیاز دارید.مکمل های کربوهیدارتی به سه گروه اصلی تقسیم میشوند,کربوهیدرات های ساده,کربوهیدرات های یچیده و نشاسته ی ذرت مومی(سرشار از موم). ذرت سرشار از موم یک نشاسته ی اصلاح شده است,یک کربوهیدرات پیچیده ی منحصر به فرد که قابلیت جذب بسیار سریع دارد.از آنجاییکه پروتئین ها در بازسازی عضله همکاری دارند,نشاسته ی ذرت مومی برای دوباره پر کردن و تجدید مخازن گلیکوژن طراحی شده است.مصرف نشاسته ی ذرت مومی میتواند قبل,در حین,و بعد از تمرین مفید باشد. مخصوصا سخت کوشان باید به تغذیه ی خود در قبل,در حین و بعد از تمرینشان تمرکز بسیاری داشته باشند.استفاده از ذرت مومی در حین تمرین میتواند به افزایش انرژی کمک کند و یک جلسه ی تمرینی موثرتر را به ارمغان آورد.مصرف ذرت مومی بعد از تمرین به سریع برگشتن دوباره ی انرژی کمک میکند و در دریافت سریعتر پروتئین و دیگر مواد غذایی همکاری دارد.
مکمل سخت کشوی #۳ : آمینو اسیدها
آمینو اسیدها در واقع مانند بلوک های ساختمانی برای پروتئین ها میباشند,بدون آنها بدن انسان نمیتواند بافت های عضله ای را رشد دهد.آمینو اسیدها به بازیابی,ترمیم بافت عضله,و ایجاد بافت عضله ای جدید کمک میکنند.زنجیره ی آمینو اسیدهای شاخه ای(BCAA ها)در زمره ی مفیدترین و موثر ترین مکمل ها در هر طرح تغذیه ای ورزشی میباشند.بی سی ای ای ها آمینو اسیدهای ضروری لوسین,ایزولوسین و والین میباشند. یکی از مهمترین آمینو اسیدها گلوتامین میباشد.گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید در بدن میباشد.به منزله ی سوخت برای مغز و سیستم ایمنی بدن میباشد. ال گلوتامین نقش کلیدی ای در متابولیسم پروتئین بازی میکند,و وقتی توسط مکمل استفاده میشود میتواند به افزایش سرعت دفعات بازیابی و کاهش از کار افتادگی عضله(سوخت مواد غذایی در بافت ها)کمک کند.تمرین کردن مخازین گلوتامین در بدن را تخلیه میکند,ومکمل های گلوتامین به پر شدن دوباره ی این مخازن برای کارکرد بهتر کمک میکنند. محصولاتی مانند اکستند سایویشن ، آمینو ایکس ، بلوکس بی پی ای ، گلوتامین میکرونیزهمیتوانند بازیابی عضله را بهبود بخشند و برای مبارزه با از کار افتادگی عضله در طول تمرین های شدید و طولانی مفید باشند.مکملBCAA ثابت کرده است که قدرت و مزیتهای عضله را بهبود میبخشد.
مکمل سخت کوشی # ۴ : کراتین
کراتین پادشاه مکمل های عضله ساز است.مقرون به صرفه است و امتحانش را پس داده است.مونوهیدرات کراتین یکی از استانداردترین و تحقیق شده ترین مکمل ها در دنیا است,و ثابت شده است که باعث افزایش شدید در سایز و قدرت عضله میشود. همچنین از لحاظ علمی ثابت شده است که کراتین باعث افزایش انرژی میشود.استفاده از مکمل کراتین انرژی لحظه ای بیشتری میدهد(برای انجام پر انرژی تر و بهتر آخرین لحظات تمرین در باشگاه),و به عنوان یک بافر برای اسید لاکتیک عمل میکند,حجم عضله را افزایش میدهد(کاربران افزایش وزن ۳ کیلوییدر طول دو هفته را گزارش داده اند)و سوخت و ساز پروتئین را بهبود میبخشد. اگر یک سخت کوش در جستجوی یک عامل مهم و قرتمند برای مکمل هایش میباشد,کراتین در صدر جدول انتخاب ها قرار میگیرد.
مکمل سخت کوشی#۵ : اسیدهای چرب ضروری(EFAها)
اسیدهای چرب ضروری یا EFA ها نقش حیاتی ای در چربی سوزی,رشد عضله های ضعیف,بازیابی و سلامتی کلی ایفا میکنند.گاهی در انتخاب مکمل ها از EFA ها غفلت میشود,اما این چربی ها میتوانند به شما کمک کنند سریعتر به اهدافتان برسید,مهم نیست چه باشند. در یک مطالعه ی دانمارکی,محققان دریافتند که EFA ها در صورتی که در مقادیر صحیح مصرف شوند میتواندن بنیه را تا ۴۰ الی ۶۰% تقویت کنند,ایجاد عضله را بهبود بخشند(آنها فرآیند متابولیکی هستند),اجازه میدهند تمرینات مکرر بیشتری داشت هباشید بدون اینکه نشانه های تمرین بیش از حد در شما بروز کند,به بازیابی از خستگی و جلسات تمرینی سرعت میبخشند و خواب را در بعضی از ورزشکاران بهبود میبخشند. گاهی از این امر غفلت میشود که اسیدهای چرب ضروری یکی از موثرترین مکمل ها در بازار میباشند.هیچ سخت کوشی نمیتواند بدون آنها به راه خود ادامه دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *