نکاتی درباره مکملهای پروتئینی

مکمل پروتئینی
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

امروزه تهیه و مصرف منابع مختلف پروتئینی برای بشر بسیار راحت شده است(البته به شرط داشتن بودجه کافی!) در عین حال دانش بشر به جایی رسیده که میتواند منابع پروتئینی را بهینه سازی کند و در دسترس ورزشکاران قرار دهد.

مکمل پروتئینی
مکمل پروتئینی

اما در انتخاب و مصرف یک مکمل پروتئینی خوب باید به چند نکته توجه کنید:
۱: سعی کنید مکمل های پروتئینی را انتخاب کنید که از منابع مختلف تهیه شده باشند.
۲: قبل از شروع تمرین حتماً از مکملهای پروتئینی استفاده کنید چرا که خیلی سریع جذب میشوند و میتوانند مواد مغذی لازم برای عضلات را در حین تمرین در اختیار آنها قرار دهند. بهترین انتخاب برای منابع پروتئین قبل از تمرین مکمل های پروتئینی با منشا تخم مرغ و پروتئین ” وی ” میباشند.
۳: برای باز سازی و تقویت پروسه رشد عضلات که چندین ساعت طول میکشد شما نیاز دارید حتماً بعد از تمرین نیز پروتئین مصرف کنید .چون آن چه را که قبل از تمرین مصرف کرده بودید به اتمام رسیده است .پس بدن شما برای چندین ساعت آینده نیز نیاز به منابع پروتئینی جدید دارد.پس وعده بعد از تمرین را فراموش نکنید .انتخاب شما برای این وعده میتواند ” پروتئین وی ” باشد.
پروتئین ” وی ” پادشاه برانگیختن رشد عضلات است .مصرف آن نسبت به کازئین (پروتئین شیر ) ۱۲۲% در پاسخ عضلات به رشد و ترمیم موثر تر است.اخیراً تحقیقات علمی نشان دادند که پروتئین ” وی ” درترمیم تاندونها نیز نقش مهمی بازی میکند .همچنین سایز و قدرت تاندونها با مصرف پروتئین “وی ” افزایش پیدا میکند.

۴: دوره های مصرف پروتئین
بخاطر داشته باشید که علاوه بر استفاده از منابع پروتئین برای قبل و بعد از تمرین شما باید در طول روزطوری برنامه ریزی کنید که برای افزایش حجم عضلات بین ۵/۲ تا ۳ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن و برای خانمها ۵/۱ تا ۲ گرم پروتئین مصرف کنید. برای حصول این منظور وعده های غذایی روزانه خود را بدقت انتخاب کنید .به عنوان مثال از انواع فیله ها ، استیک ها ، راسته و همچنین جوجه کباب و تخم مرغ استفاده کنید .با اینحال هر گاه احساس کردید که وعده های غذایی روزانه شما به اندازه کافی پروتئین در دسترس عضلاتتان قرار نمیدهند از مکمل های پروتئینی کمک بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *