نکاتی که باید درباره مصرف مکمل های غذایی دانست

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

استفاده از مکمل های غذایی نه تنها مضر نیست بلکه می تواند مفید نیز باشد، اما استفاده خودسرانه و صرفا” توصیه شده توسط اطرافیان می تواند برای شما مشکل ساز باشد. هر نوع مکمل غذایی برای هر فردی مناسب نیست و چون شخصی از یک مکمل نتیجه خوبی گرفته است دلیل درستی نیست که ما نیز در اولین فرصت آن را تهیه و مصرف کنیم. گذشته از این وجود مکمل های تقلبی و بدون کیفیت اجتناب ناپذیر است. بنابراین قبل از استفاده از هر گونه مکمل غذایی سوالات زیر را در نظر بگیرید
چگونه می توانم بدانم مکمل غذایی برای من مناسب، بدون عوارض و مؤثر است؟

در یک جمله باید گفت: از مکان معتبر مکمل غذایی را تهیه کنید. همچنین مکمل باید دارای درجه دارویی و بر چسب باشد، به عنوان مثال 5000 iu از ویتامین دی۳ به این معنی است که به شما این اطمینان را می دهد که این میزان ویتامین دی ۳ در هر قرص موجود در بطری موجود است. همچنین مکمل ها نباید شامل آلرژن هایی مانند گلوتن و سویا که واکنش های جانبی بالقوه ایی را تولید می کنند، باشد.

حتی زمانی که از منبع قابل اعتماد مکمل را تهیه کردید، حتما” بر چسب روی محصول را بخوانید با پزشک مشورت کنید و در اینترنت جهت بررسی علمی روش های انجام گرفته بر روی محصول استفاده کنید. برای مصرف نیز از میزان مشخص شده روی محصول استفاده کنید یا از توصیه پزشک یا متخصص تغذیه پیروی کنید.

 

91-22143

من مقداری داروی تجویزی را تهیه کرده ام، مصرف مکمل غذایی باعث واکنش نامطلوب می شود؟

بله، می تواند این گونه باشد. شما باید قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی آن را با پزشک بررسی نمایید. همچنین قبل از شروع مصرف هرگونه داروی جدید ( تجویز شده و یا خارج از آن ) با پزشک در مورد آن صحبت کنید. مکمل ها می توانند در متابولیسم مناسب داروها مداخله کرده و نتیجه عکس را باعث شوند.

2317121712921624118232052502042224445040

 

آیا ممکن است کمبود مواد مغذی که با مصرف مکمل می خواهم جبران کنم، نشان از بیماری باشد و باید آن را درمان کنم؟

بله! یکی از دلایلی که باعث می شود ما همیشه توصیه کنم خودسرانه مکمل مصرف نکنید این است که شاید شما واقعا” دچار یک بیماری باشید و به علت عدم آگاهی بخواهید با مصرف مکمل نیاز بدن را رفع کنید.

اگر کمبود تغذیه ایی همراه با دردهای مزمن، خستگی یا افسردگی دارید ممکن است دچار مشکلات پزشکی باشد. این کمبود می تواند به علت عدم تحمل مواد غذایی، بیماری سندرم روده، بیماری خود ایمنی مانند بیماری سیلیاک باشد، این بیماری ها می تواند با توانایی بدنتان در جذب ویتامین های مغذی مداخله کند و ایجاد مشکل نماید.

قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک در خصوص مکمل صحبت کنید و اگر احساس می کنید دچار کمبود تغذیه ای هستید و نیاز به مصرف مکمل غذایی دارید با پزشک مطرح کنید. به عنوان مصرف کننده باید در مورد محصول تحقیق کنید، برچسب ها را بررسی کرده و از ایمن و سالم بودن آن آگاه باشید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *