چطوری سریع لاغر بشیم؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

می خوای وزن کم کنی؟ یکی از آسون ترین راه ها برای کاهش وزن اینه که الگوی زندگیتونو اصلاح کنید و کارهای کوچیک سالم رو توی برنامتون جا بدید. برای این کار، راه های زیادی وجود داره، از عوض کردن غذاها با گزینه های سالم تر بگیرید تا حتی خاموش کردن تلویزیون، در حین خوردن غذا.


۱-صبحانه تخم مرغ بخورید

خوبه که برای هر روز صبحانه تخم مرغ بخورید چون تخم مرغ فایده های زیادی داره و بهتر از همه کمکتون میکنه وزتون رو کم کنید. عوض کردن یک صبحانه چرب با تخم مرغ از این نظر خوبه که کمکتون میکنه در ساعت های باقی مونده روز کالری کمتری مصرف کنید و وزن بیشتری کم کنید.

۲- تلویزیون را خاموش کنید

بررسی ها نشون میده که وقتی که موقع خوردن غذا اگر حواستون پرت تلویزیون یا موبایل باشه ۴۰٪ کالری بیشتری دریافت میکنید پس موقع غذا خوردن تلویزیون رو خاموش کنید و موبایلتون رو کنار بذارید. پشت میز بنشینید و با آرامش غذا بخورید، مطمئن باشید تاثیر زیادی روی وزنتون داره.

۳- روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل بسیار مفیده. مقدار زیادی از یک نوع چربی خاصی به اسم تری گلیسیریدِ زنجیره متوسط داره. این نوع چربی ها، سوخت و ساز بدنتون را با حدود 120 کالری در روز، زیاد میکنه، و اشتهای شما را هم کمتر می کنه.

۴-الکل مصرف نکنید

الکل پر از کالریه و میتونه به شدت به رژیم سالمتون آسیب بزنه پس تا حد ممکن از الکل استفاده نکنید. اگر هم میخواید استفاده کنید ودکا، شراب قرمز یا یک آبجوی سبک بخورید.اینها کالری کمتری دارند، اما همین ها هم در هر بار نوشیدن حدود 100 کالری به بدن شما اضافه میکنند.

۵-از جایگزین های سالم استفاده کنید

به جای اینکه فقط مواد ناسالمو از رژیمتون حذف کنید بجای اونا مواد سالمو جایگزینشون کنید این یعنی هنوز هم چیزهای خوشمزه ای باقی میمونه که بتونید بخورید و خوبی این کار اینه که شما رو پر  انگیزه نگه میداره و رژیم غذاییتون رو پر از غذاهای سالم میکنه.
میتونید سالاد های مختلف یا مغز آجیل هارو اضافه کنید. این ها هم خوشمزه ان هم کربوهیدرات کمتری دارن و به شما کمک میکنند تا بدون اینکه حتی متوجه بشید، وزن کم کنید.

۶-حتما روزی یکبار میوه بخورید

میوه، یک میان وعده خیلی خوبه، چون حجم کمی داره، چربی نداره و آب زیادی داره. کربوهیدرات موجود در میوه برای بدنتون خیلی خوبه، به علاوه میوه حاوی مقدار زیادی فیبره،پس سعی کنید هر زمان که احساس گرسنگی کردید، میوه بخورید. حتی روزی یک برش  چون خیلی در لاغر شدن کمکتون میکنه.

۷- قبل غذا آب بنوشید

قبل از اینکه شام بخورید حتما آب بنوشید؛ بررسی ها نشون میده که نوشیدن نیم لیتر آب، نیم ساعت قبل از غذا،بهتون کمک میکنه که نسبت به حالت عادی، کالری کمتری مصرف کنید و تاثیر زیادی در لاغریتون داره.

۸-فله ای غذا درست کنید

اگه دستور پخت یک غذای سالم پیدا کردید و اونو دوست دارید پس ازش زیاد درست کنید و توی فریزر نگه دارید تا روزایی که حوصله غذا درست کردن ندارید وسوسه نشید که به رستوران برید.میتونید خیلی راحت همون رو گرم کنید و نوش جان کنید.

۹-تمرینات ایروبیک انجام بدید

انجام تمرینات هوازی یکی از بهترین راه ها برای کالری سوزی و البته حفظ سلامتیه. تمرینات ایروبیک، مخخصوصا برای سوزوندن چربی های شکم، بسیار خوبه(چاقی شکم، باعث جمع شدن چربی در نواحی مختلف بدن میشه و میتونه در آینده خطرات زیادی رو داشته باشه).

۱۰- حتما بعد شام مسواک بزنید

مسواک زدن بعد آخرین وعده غذایییتون علاوه بر اینکه باعث میشه دهان ولثه های تمیزی داشته باشید کمکتون میکنه تا وسوه خوردن تنقلات آخر شبی هم ناشته باشید.

۱۱- رژیم نگیرید، فقط غذای سالم بخورید

رژیم ها خیلی کم، در زمان طولانی، جواب میده، بررسی ها نشون میده که رژیم گرفتن، خیلی وقت ها باعث به اضافه وزن در آینده میشه .به جای رژیم سبک زندگیتونو عوض کنید و بدونید که غذاهای ناسالم و پرخوری دوباره باعث اضافه وزن میشه .

۱۲- غذاهای نیمه آماده نخورید

تا جایی که میتونید سعی کنید غذاها رو خودتون بپزید چون اینجوری از سالم و مغذی بودن غذاها مطمئنید. غذا های آماده پر از مواد نگهدارنده و ترکیبات ناسالم اند که برای رژیم سالم غذاییتون ضرر داره.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *