کشف پروتئینی که مانع لاغری می شود

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

کشف پروتئینی که مانع لاغری می شود

افراد دارای اضافه وزن نوعی پروتئین به نام SLR11 در خونشان وجود دارد که از چربی سوزی در بدن جلوگیری می‌کند.

در افراد دارای اضافه وزن میزان سلول‌های چربی بسیار بالاتر از سلول‌های سفید است و این امر سبب ذخیره چربی زیاد در این سلول‌ها و در نتیجه افزایش وزن در فرد می‌شود. سلول‌های چربی قهوه‌ای که در تولید گرما و چربی سوزی به ما کمک می‌کند در افراد دارای اضافه وزن تعدادشان به مراتب کمتر از سلول‌های چربی معمولی است.

طبق تحقیقات صورت گرفته، در بدن افراد دارای اضافه وزن یک نوع پروتئین به نام SLR11 به سرکوب حرارت در بافت چربی پرداخته و افزایش وزن فرد می شود. این گروه مطالعاتی با انجام آزمایشی بر روی مو‌ش‌ها دریافتند که موش‌هایی که به رژیم لاغری با کالری بالا می‌پردازند در برابر تولید این پروتئین بدنشان واکنش نشان داده و سریع‌تر وزن کم می کنند.

ژن‌هایی که در بافت قهوه‌ای وجود دارند در بافت‌های سلول‌های سفید فعال‌تر هستند و این مسئله در افرادی که BMI بالایی دارند بیشتر صدق می‌کند و افراد دارای اضافه وزن به دلیل سخت‌تر وزن کم کردن و چربی سوزی دیرتر اندام مناسبی پیدا می‌کنند.

پروتئین SLR11 به گیرنده‌های خاص در سلول چربی متصل است و افرادی که در سطح خونشان این نوع پروتئین زیاد باشد، سخت تر وزن کم می کنند و پروتئین SLR11 نقش مؤثر در جهت اتلاف انرژی برای چربی سوزی در افراد دارد.

این کشف کمک می‌کند که علت بالا بودن وزن افراد دارای اضافه وزن کاملا مشخص شود و افرادی که پروتئین SLR11 را در بدنشان دارند به راحتی وزن کم نکرده مگر علاقه‌ زیادی به این کار و یا به بیماری دیابت و اختلالات متابولیک گرفتار باشند.

درمان اضافه وزن و دیابت از طریق متابولیسم سلول‌های چربی به دست می‌آید و افرادی که مواد مغذی متفاوتی مصرف می‌کنند به رشد و توسعه چربی و سلول‌های آن و همچنین تولید انرژی کمک بزرگی می‌کنند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *