کوانزیم کیو 10 Q10

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

کوانزیم کیو 10 Q10

وعی آنتی اکسیدان (ضد پیری) هست به نام coq10 که جزو مکملهای غذایی محسوب میشه و دارو نیست… از 18 سال تا 120 ساله میتوانن مصرف کنن. منتها مکملهای لوکس به حساب میاد… یعنی طرف اول میره مولتی ویتامین و امگا ها و … رو مصرف میکنه، آخر سر میاد سراغ این…

کوانزیم کیو 10 Q10
q10 ها تاثیرات مثبت فراوانی دارند که می توان به تاثیرات بالای آنتی اکسیدانی اون اشاره کرد و همچنین گفته می شود که این مکمل توانایی این را دارد که خواص آنتی اکسیدانی مواردی همچون ویتامین c و e رو بهبود ببخشه. به طور طبیعی در موادی همچون بادام زمینی یافت می شوند. اما بهترین زمان مصرف این مکمل همراه با صبحانه و یا شام هست

CO Q10
• کمک به تولید انرژی
• افزایش نیروی جسمانی به هنگام ورزش
• جلو گیری از تصلب شرایین و کاهش سطح کلسترول خون
• موثر در کاهش فشار خون
• موثر در بهبود نیروی باروری آقایان
• کمک به تسکین سردرد های میگرنی
• ضروری به همراه داروهای کاهنده چربی خون (استاتین ها)
کوکیوتن یا کوآنزیم کیوتن از جمله موادی است که دارای ساختاری شبیه ویتامینها بوده و جهت عملکرد تمام سلولهای بدن ضروری می باشد . این ماده هم بطور طبیعی در بدن ساخته می شود و هم از طریق مصرف مکملهای غذایی قابل تامین است . تولید این ماده در بدن بتدریج با افزایش سن و همچنین در برخی از شرایط مانند مصرف دارو های کاهنده چربی خون و برخی دیگر از دارو ها کاهش می یابد .
کو کیو تن دارای نقشهای گوناگونی از جمله کمک به تولید انرژی در عضلات و مهمتر از همه عضله قلب می باشد . این عضو پرکار ، جهت فعالیت بی وقفه خود به انرژی نیاز دارد و کو کیو تن با کمک به تولید انرژی به فعالیت این عضو خستگی ناپذیر کمک می کند . از طرف دیگر به تولید انرژی مورد نیاز عضلات بدن خصوصا در افراد ورزشکار کمک بسزایی نموده و نیروی جسمانی آنان را افزایش می دهد . علاوه براین کو کیو تن دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد .
مواد آنتی اکسیدان از آسیب ناشی از برخی از مواد تحت عنوان رادیکالهای آزاد که در اثر سوخت وساز طبیعی بدن و یا عوامل آسیب رسان مانند آلودگی هوا ، اشعه خورشید و… تولید می شوند ، جلو گیری می نماید . از جمله مواد دیگری که در اثر رادیکالهای آزاد آسیب می بینند چربیهای خون بوده که در اثر این آسیب اکسیده شده و در جدار رگها ،خصوصا رگهای قلبی رسوب می کنند .

7
كوكيوتن با محافظت از چربیهای خون در برابر این مواد آسیب رسان به کاهش خطر گرفتگی عروق کمک می نماید.
کو کیوتن Health Burst در دوزهای 30 و 100 میلی گرمی تولید شده و هر بسته محتوی 30 عدد کپسول می باشد .
این فر آورده جهت پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماریها نمی باشد .

نقش کوآنزیم کیوتن ( CO Q10) در ناباروی مردان
بر طبق بررسیهای انجام گرفته کوآنزیم کیوتن که معمولاً آن را ubiquinone می نامند، به میزان قابل ملاحضه ای در مایع منی انسان (seminal) وجود دارد. که احتمالاً دارای اثرات متابولیک مهم و عملکردهای آنتی اکسیدانی است. غلظت کوآنزیم کیوتن seminal ارتباط مستقیمی با پارامترهای seminal دارد (تعداد و تحرک —– ها ). تغییر میزان موجود کوآنزیم کیوتن در موارد ناباروری آقایان مثل آستنوزوسپرمی و واریکوسل مشاهده شده است. اخیراً نقش فیزیولوژیک این مولکول به میزان بیشتری آشکار گردیده و با بکارگیری آن در غلظت های مختلف با روش های مختلف پزشکی و جراحی برای ناباروری مردان بکار گرفته شده است. بنابراین غلظت و توزیع کوآنزیم کیو تن بین پلاسمای سمینال و ماده طبیعی بدناتوزوآه را در واریکوسل قبل و بعد از درمان جراحی و در بیماران نابارور و همچنین بعد از درمان آنها با FSH ارزیابی می کنند. تاثیرات کوآنزیم کیوتن روی تحرک —– و عملکرد آنها در طی برخی از آزمایش های Invitro مورد بررسی قرار گرفته اند. در 2 مطالعه مجزا که توسط این گروه انجام شد 22 و 60 بیمار به آزوسپرومیای بدون علت ثبت نام شدند، به ترتیب کوآنزیم کیوتن و نوع احیا شده آن ubiquinol به طور بارزی در افراد تحت درمان ( در پلاسمای سمینال ، سلول های —– ، همین طور حرکت ماده طبیعی بدناتوزآ) افزایش یافته است. یک وابستگی خطی ضعیف در میان متغیرهای مرتبط، در آغاز مطالعه و بعد از درمان، بین پلاسمای سمینال و کوکیوتن درون سلولی، سطح ubiquinol ، پارامترهای جنبشی دررون سلول در گروه تحت درمان یافت شد. بیماران دارای مقادیر اولیه پایین تر تحرک —– و کوآنزیم کیوتن بطور آماری در زمینه قابلیت پاسخ به درمان توانایی بیشتری داشتند. در نتیجه بکار گیری کوکیوتن اگزوژن سبب افزایش ubiquinol و ubiquinon در مایع seminal می شود و می تواند فاکتورهای حرکتی —– را در بیماران مبتلا به آزوماده طبیعی بدنیای بی علت تحت تاثیر قرار دهد.
برای سلامت قلب و عروق و افزایش انرژی
کوآنزیم کیوتن( Co Q10) یکی از اجزای اصلی زنجیره انتقال الکترون در میتوکندری سلولهاست و در فرآیند تولید ATP و انرژی در بدن نقشی کلیدی دارد. کوآنزیم کیوتن همینطور به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید. این ترکیب در داخل بدن به طور طبیعی سنتز شده و مقداری نیز از طریق رژیم غذایی دریافت می شود ولی میزان آن در بدن با افزایش سن، کاهش می یابد. مصرف مکملهای کوآنزیم کیوتن هلث برست Co Q 10 Health Burst می تواند در موارد زیر مفید واقع شود:
سلامت قلب و عروق: کوآنزیم کیوتن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مانع از اکسید شدن LDL کلسترول می شود و به همین دلیل از خطر رسوب چربیها در دیواره عروق قلبی می کاهد. به علاوه این ماده با تأمین انرژی کافی برای عضله قلب خطر بروز نارسایی های قلبی را کاهش می دهد .
کاهش فشارخون: برخی از تحقیقات نشان داده اند کوآنزیم کیوتن می تواند به عنوان عامل کمکی برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار گیرد. مصرف مکمل کوآنزیم کیوتن در کاهش میزان فشار خون سیستولیک و دیاستولیک موثر می باشد.
افزایش انرژی در فعالیت های ورزشی : 95% انرژی مورد نیاز بدن ما طی مسیر سوخت و ساز هوازی در داخل میتوکندری تولید می شود و حضور کوآنزیم کیوتن برای انجام این مراحل ضروری است. به نظر می رسد مصرف مکمل کوآنزیم کیوتن باعث تسهیل آزادسازی انرژی و بهبود توان جسمانی ورزشکاران گردد.
تاخیر در بروز فرآیند پیری: آسیبهای وارد شده به ساختار سلول بوسیله رادیکالهای آزاد نقش مهمی در فرآیند پیری ایفا می کنند. کوآنزیم کیوتن بعنوان یک آنتی اکسیدان می تواند در خنثی کردن رادیکال های آزاد موثر باشد. میزان کوآنزیم کیوتن با افزایش سن، در بافتها کاهش می یابد و باید از طریق مصرف مکمل ها تامین گردد.
جلوگیری از بیماری های تحلیل برنده اعصاب: برخی از تحقیقات نشان داده اند مکملهای کوآنزیم کیوتن ، به ویژه اگر در مراحل اولیه بیماری مصرف شود، می تواند پیشرفت بیماری های تحلیل برنده اعصاب مانند پارکینسون و هانتینگتون را به تاخیر اندازد.
بهبود سردردهای میگرنی: تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند مصرف مکملهای کوآنزیم کیوتن می تواند در کاهش تعداد دفعات حملات میگرنی، طول مدت سردرد و تهوع میگرن موثر باشند. از طرف دیگر کمبود این ماده در مبتلایان به سردردهای میگرنی بیشتر از سایرین مشاهده شده است.
مقدار و نحوه مصرف :
روزانه یک عدد به همراه غذا مصرف شود. برای مقاصد درمانی، دوز 100 میلی گرم و بیشتر در روز توصیه می شود.
عوارض جانبی: مصرف مقادیر بیش از 200 میلی گرم ممکن است باعث عوارض خفیفی مثل بی اشتهایی، مشکلات گوارشی و تهوع گردد.
بسته بندی: هر بسته محتوی 30 کپسول، تهیه شده به دو فرم مجزای 30 و 100 میلی گرمی
تداخلات دارویی:
• مصرف داروهای ضد افسردگی و همچنین داروی پروپارانولول(ایندرال) می توانند سبب کاهش تولید کوآنزیم کیوتن شوند، بنابراین مصرف مکملهای کوآنزیم کیوتن به همراه این داروها می تواند سودمند باشد.
• اجتناب از مصرف همزمان کوآنزیم کیوتن با داروی ضد انعقاد وارفارین
• داروهای کاهش دهنده چربی خون مانند آتروواستاتین، پراواستاتین و لوواستاتین می توانند سبب کاهش میزان کوآنزیم کیوتن در بدن شوند. بنابراین مصرف مکمل همراه این داروها می تواند مفید واقع شود.
موارد احتیاط:
• دور از دسترس کودکان درجای خشک و خنک نگهداری شود.
• در دوران بارداری و شیردهی با مشورت پزشک مصرف شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *