کوچک کردن سینه

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

وزارت بهداشت و درمان برای اعمال جراحی زیبایی تنها یک رشته راه اندازی کرده است که آن هم فقط رشته جراحی پلاستیک است این رشته فوق تخصص بوده و ما رشته ای با عنوان تخصص جراحی پلاستیک نداریم لذا اگر می خواهید عمل زیبایی کنید باید جراح شما فوق تخصص جراحی پلاستیک داشته باشد و تخصص جراحی پلاستیک نداریم.

مطالب زیر در مورد عمل جراحی کوچک کردن سینه واقعیت های این عمل است ، این مطالب از منابع علمی و تجربه خودم در مورد عمل است و این ها بعد از تعداد زیادی عمل بیان شده، شما باید واقعیت های زیر را بدانید تا عمل جراحی شما با سیر خوب انجام شود ، در مورد اعمال جراحی من سعی می کنم با تمام توان و جدیت و سعی عمل شما را خوب انجام دهم.

اگر فردی شما را عمل کند و این عوارض را نگوید دلیل نیست که اتفاق نمی افتد.

سینه بزرگ برای فرد باعث مشکلاتی می شود از جمله :

– کاهش زیبایی بدن
– عدم تناسب با بدن فرد
– ایجاد درد در شانه، گردن و پشت
– ایجاد آرتروز گردن در سینه های خیلی بزرگ
– عفونت مکرر زیر و وسط سینه
– گوشه گیری به علت خجالت از حضور در اجتماع
– ایجاد شیار و لک روی شانه ها
– مشکل در فعالیت ورزشی
– پیدا نکردن لباس مناسب

عمل جراحی باعث رفع مشکلات و راحت شدن فرد از این موارد می شود.

علت بزرگی سینه ها چیست ؟
در اکثر موارد بزرگی سینه علت ژنتیکی و خانوادگی دارد، ولی بارداری ، چاقی ، یائسگی و مصرف داروهای هورمونی در ایجاد آن موثر است.

در کل نمی توان علت دقیقی برای آن یافت.

چه کسانی برای این عمل مناسب نیستند؟

یک مشاور می تواند کامل به این سوال پاسخ دهد. در کل این عمل برای تمام خانم هایی که سینه بزرگ دارند مفید است ولی در افراد زیر باید احتیاط شود:

– خانم های زیر سن بلوغ چون امکان رشد بعدی دارند.

– خانم هایی که هنوز قصد بارداری دارند چون بارداری و شیردهی باعث افزایش مختصر سایز و تغییر شکل نیز می شود که کامل نیاز به اصلاح دارد لذا توصیه می شود بعد از اتمام تنظیم خانواده عمل کنید.

– خانم هایی که قصد کاهش وزن دارند. بعد عمل سینه ها تحت کنترل بدن شما هستند لذا با کاهش وزن فرد سینه شل شده و کوچک می شود.

لذا می گویند وزن خود را تنظیم کنید و بعد 6 ماه ثابت باشد بعد عمل جراحی کنید.

– در افراد سیگاری یا قلیانی خط سیاه شده سر سینه و جوش نخوردن مناسب زخم وجود دارد لذا تئصیه می شود یک ماه قبل از عمل دخانیات حتما ترک شود تا خطر عوارض بیهوشی عمل و همچنین خطر عوارض زخم ها کم شود.

– افرادی که بیماری هایی مانند دیابت ، چاقی مفرط یا بیماری قلبی و ریوی دارند باید حتما به پزشک اطلاع دهند چون برای عمل شرایط ویژه دارند.

– کسانی که برداشت درستی از عمل ندارند و انتظارات واقع بینانه از عمل ندارند بهتر است جراحی را انجام ندهند.

روش عمل جراحی سینه چگونه است؟
بر اساس میزان بزرگی ، نوع پوست و افتادگی سر سینه روش های متعدد داریم:

1- لیپوساکشن: در این روش با لیپوساکشن چربی سینه ها برداشته می شود. این روش برای افرادی مناسب است که پوست ضخیم دارند و هیچ گونه افتادگی سر سینه ندارند و فقط سینه های چاق دارند.

2- روش جراحی: در این روش بر اساس میزان افتادگی و پوست اضافه سه نوع برش داده می شود، شکل زیر

هر چقدر افتادگی بیشتر و سینه بزرگتر باشد برش وسیع تری لازم است .

· سینه هایی که افتادگی کم دارند و بافت کم باید برداشته شود با برش دور هاله عمل می شوند.

· سینه هایی که افتادگی متوسط دارند و برداشت متوسط نیاز دارند با یک برش دور هاله و یک برش عمودی عمل می شوند.

در این افراد مقداری چروک زیر سینه باقی می ماند که اکثرا تا یک سال ناپدید می شود ولی اگر بعد از مدتی از بین نرفت باید برداشته شود.

· سینه هایی که افتادگی زیاد دارند و بزرگ هستند نیاز هست که علاوه بر برش دور هاله و عمودی یک برش عرضی زیر سینه ها داده شود ( برش لنگری – T برعکس ) اگر برش عرضی به ناحیه وسط سینه برسد منظره ناجوری ایجاد می کند لذا سعی می شود برش در محدوده زیر سینه باشد لذا در اوایل بعد از عمل مقداری چروک می ماند که به مرور ناپدید می شود.

گاهی سینه ها خیلی بزرگ نیست ولی افتادگی شدید دارد در این افراد هم گاهی برش لنگری مورد نیاز است .

سر سینه ها در این عمل چگونه بالا آورده می شود؟
میزان افتادگی سر سینه در نوع عمل مهم است، اگر افتادگی تا متوسط باشد ( حدود 30Cm ) همان سر سینه منتقل می شود ولی اگر افتادگی شدید ( بالای 35Cm ) باشد گاهی نیاز است سر سینه به صورت پیوند ( گرافت ) بالا آورده شود، اگر سر سینه پیوند شود مقداری رنگ و ظاهر آن تغییر می کند. یکی از خطرات این عمل سیاه شدن سر سینه به علت نرسیدن خون به آن است که در قسمت عوارض گفته می شود.

محل انجام جراحی کجا و زمان آن چقدر است؟
عمل جراحی باید در بیمارستان انجام شود. یک روز قبل از عمل شما تشکیل پرونده داده و توسط متخصص بیهوشی ویزیت می شوید شب قبل از عمل نیاز نیست در بیمارستان باشید لذا روز بعد صبح زود به بیمارستان مراجعه نموده و به اتاق عمل منتقل می شویدف مدت عمل شما 5/2 تا 3 ساعت است ولی از زمانی که وارد اتاق عمل می شوید مدتی را قبل از عمل به خاطر آماده سازی و مدتی بعد از عمل هم در قسمت ریکاوری اتاق عمل می مانید، لذا در کل حضور شما در اتاق عمل حدود 5 ساعت می شود ولی فقط 5/2 ساعت آن وقت اصلی عمل است. بعد از عمل 24 ساعت در بیمارستان حضور دارید.

مراحل پس از عمل
روز بعد از عمل شما از بیمارستان مرخص می شوید . دستور بعد از عمل کپسول سفالکسین +قرص استامینوفن است. در بعضی افراد 2 عدد درن بعد از عمل دارند تا ترشحات محل عمل را خارج کنند این درن ها بعد از 48 ساعت خارج می شوند.

معمولا 72 ساعت بعد از عمل بیمار می تواند حمام بگیرد.

پس از عمل کمی درد، کبودی و تورم عادی می باشد.

بعد از عمل باید از سوتین مخصوص استفاده شود که توسط جراح تعیین می گردد.

بخیه ها زیر جلد بوده و اکثرا جذبی هستند ولی چند بخیه لازم است خارج شود.

مدت استراحت بعد عمل ← یک هفته استراحت درمنزل کافی است و کارمندان می توانند بعد از یک هفته به سر کار برگردند.

انجام حرکات ورزشی
یک ماه اول پیاده روی و حرکات آرام ورزشی اشکال ندارد، ولی انجام حرکات کامل ورزشی حدود 2 ماه نباید انجام شود تا زخم ها جوش بخورد.

جای عمل جراحی اوایل قرمز و کمی برجسته است ولی به مرور بهتر می شود و باید از پانسمان مخصوص ، پماد و در صورت نیاز لیزر استفاده شود.

چربی سوز بانوان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *