گیاه چربی سوز

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

گیاه چربی سوز

بطور کلی گیاهان دارویی با کنترل متابولیسم بدن، کاهش استرس و افزایش انرژی در بدن به کاهش وزن کمک می کنند.مصرف صحیح گیاهان دارویی تاثیر زیادی در کاهش وزن بدن و تناسب اندام دارد. تنها باید گیاه متناسب با ساختار بدن را با مشاوره و راهنمایی متخصص طب به سنتی شناخت و آن را در سبد رژیم غذایی روزانه قرار داد.بسیاری از مردم از گیاهان دارویی به صورت مستقیم استفاده می کنند. به این ترتیب که از ساقه، ریشه، برگ و گلبرگ گیاه به صورت طبیعی در مواد غذایی خود استفاده می کنند یا با آنها عرقیات و دمنوش های مفید تهیه می کنند.کرفسکرفس یکی از سبزی هایی است که علاوه بر استفاده از آن در تهیه انواع غذا و سالاد، بسیاری از افراد برای لاغرشدن، آن را در رژیم غذایی شان می گنجانند. مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می کنند بلکه باعث می شوند که شما لاغر بمانید.رسول خدا فرمود : به خوردن كرفس عادت كنید ، زیرا این سبزی خوراك پیامبران بوده ا ست. به غیر از اینها کرفس خواص خیلی زیادی دارد. برای مثال بوی بد دهان را از بین می برد. مواد مضر را دفع می کند . ملین است.”تند” و “کوچک” چربی سوزگنجاندن فلفل تند (چیلی) در رژیم غذایی در سرعت جریان خون در سراسر بدن موثر است. مصرف این فلفل موجب افزایش جریان خون در اندام های مختلف و میان سلول ها شده و این روند علاوه بر افزایش متابولیسم بدن موجب چربی سوزی و شکستن سلول های چربی در بدن نیز می شود.به گفته محققان، مصرف فلفل در غذا یا استفاده از مواد غذایی تند، میزان سوخت و ساز بدن را تا 25 درصد افزایش می دهد. همچنین خوردن غذاهای تند عطش مصرف کننده را بیشتر می کند و این امر منجربه تمایل بدن به نوشیدن آب می شود که خود این مسئله به کاهش وزن و خروج سموم از بدن کمک می کند.”غریزینگ” گیاهی در نقش یک کمک کنندهمصرف گیاه غریزینگ در طول روز در حفظ میزان انرژی ضروری بدن موثر است.

گیاه های چربی سوز

با مصرف این گیاه در وعده های روزانه می توان علاوه بر تقویت میزان انرژی بدن، توان بدن را در رعایت رژیم غذایی خاص برای کاهش وزن بالا برد.”جلبک” تنظیم کننده موتور بدنجلبک دریایی یکی از غذاهایی است که این روزها به عنوان ماده ای مغزی در سبد غذایی بسیاری از مردم از جمله مردم کشورهای آسیایی وجود دارد.مصرف جلبک همراه وعده های غذایی عملکرد تیروئید و میزان متابولیسم بدن را تنظیم می کند.هضم بهتر مواد غذایی با گیاه درمانیگزنه از جمله گیاهانی است که حاوی ماده ای به نام « سکرتین » است. این ماده یکی از بهترین عوامل تحریک معده و غده های هاضمه برای ترشح مواد لازم برای هضم بهتر مواد غذایی است. مصرف این گیاه علاوه بر این موجب بهبود به عملکرد روده ها شده و تاثیر زیادی در کاهش اضافه وزن دارد.یک فنجای قهوه تهیه شده با عصاره برگ درخت زیتونپژوهشگران می گویند نوشیدن یک فنجای قهوه تهیه شده با عصاره برگ درخت زیتون می تواند به مبارزه با چاقی کمک کند.محققان در این بررسی به مدت هشت هفته به موشها رژیم غذایی با کربوهیدرات و چربی بالا دادند تا نشانه هایی از سندرم متابولیک در آنها پدیدار شود.

91

گیاه های چربی سوز

لیندسی براون از دانشگاه کوئینزلند جنوبی گفت: عصاره برگ زیتون به دلیل داشتن خواص ضد التهابی موجب کاهش وزن می شود.محققان در سراسر جهان در حال مطالعه نقش التهاب در ذخیره شدن چربی هستند. چای سبز و زرد چوبه نیز اثرات مشابهی در کاهش وزن دارند.دارچین و عسلبه نظر می رسد که مخلوط دارچین و عسل قادر به تعدیل برخی از اثرات مقاومت به انسولین است. بیمارانی که این چای را نوشیده اند اظهار کم اشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدرات ها را تجربه کرده اند. مقاومت به انسولین به طور ویژه در میان زنان بیشتر است. اضافه کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد.

گیاه چربی سوز

زنجبیل گیاهی چربی سوز

مهمترین فایده زنجبیل این است که زودتر غذا را هضم و جذب میکند و موادی که در این گیاه وجود دارد باعث میشود که کار روده و معده بهتر انجام  شود ؛یعنی کار آیی خوبی داشته باشد. محققان به این نتیجه رسیدند که زنجبیل چند تا آنزیم از خود ترشح میدهد که همین آنزیمهای مترشحه سبب بهتر هضم شدن غذا میشود

 

افدرا گیاهی چربی سوز

افدرا ماده‌ای است که از گیاهی با نام افدرا سینیکا گرفته می‌شود که یک گیاه دارویی چینی می‌باشد و به طور سنتی در داروهای چینی استفاده می‌شود. نام چینی آن MA HUANG (ماهوانگ) است و ماده موثر موجود در این گیاه افدرین می‌باشد. افدرین ترکیب شبه آمفتامینی بسیار قوی است که هم سیستم عصبی و هم سیستم قلبی عروقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیش از 40 گونه از این گیاه در سرتاسر جهان شناسایی شده‌اند.

گیاه افدرا از مواد شیمیایی متعددی تشکیل شده است که از جمله آن: افدرین، پسودوافدرین، نورپسودوافدرین، نورافدرین، متیل افدرین، تانن، هیدروکسی کینورنیک اسید، کوئینولین و … را می‌توان نام برد. در حقیقت افدرین و پسودوافدرین با افدرا متفاوت می‌باشند و گیاه کامل افدرا اثرات ملایم‌تری به نسبت افدرین و سودوافدرین استخراج‌شده از این گیاه دارند. این اختلاف همانند تفاوت گیاه قهوه و کافئین خالص می‌باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *