۱۵ راه لاغری سریع شکم و برای کاهش وزن

رژیم لاغری
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

با چند راهکار آسان برای آب کردن شکم آشنا کنیم؛ شما می‌توانید با رعایت این نکات و بدون صرف تلاش و هزینه گزاف به راحتی چربی‌های اضافی شکم‌تان را آب کنید.

 

اگر چنین تصمیمی دارید، با ما همراه باشید.

 

۱ نان‌ را تست کنید

نان یکی از بزرگ‎‌ترین منابع کالری است که قند خون شما را افزایش داده و باعث ذخیره چربی در بدن می‌شود. مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی نشان داده که نان تست به شکل قابل‌توجهی شاخص قند خون پایین‌تری دارد. همانطور که می‌دانید، مواد غذایی دارای شاخص قند خون پایین، به مراتب تاثیر کمتری بر قند خون شما دارند.

 

۲ تخم‌مرغ بیشتر اهمیت بدهید

برای اینکه ساندویچ تخم‌مرغ شما را در کاهش وزن یاری کند، باید آن را روی حرارت کم بپزید تا کمی عسلی شود. اگر می‌خواهید تخم‌مرغ سرخ کرده بخورید، آن را با روغن زیتون و روی حرارت متوسط سرخ کنید تا سفیده از بین نرود. ساندویچ تخم‌مرغ باید آب‌دار باشد. هیچ کس یک ساندویچ خشک را دوست ندارد. سالسا و سس فلفل دو چاشنی عالی هستند، اما گواکامولی، پستو، سیر و ماست هم عطر و طعم خوبی به ساندویچ شما خواهند داد.

 

۳ افزودن میوه‌های یخ‌زده به اسموتی

میوه‌های یخ‌زده اغلب دست‌کم گرفته می‌شوند؛ این در حالی است که افزودن آنها به اسموتی نتیجه فوق‌العاده‌ای به دنبال دارد. میوه‌های یخ‌زده جای یخ را می‌گیرند، اما اسموتی ما را رقیق نمی‌کنند. چون تکه‌های میوه باعث افزایش غلظت آن می‌شوند. مطالعات محققان نشان داده که مواد مغذی موجود در میوه‌ها و سبزیجات بیشتر از مواد تازه است.

چربی سوز

۴ چای را در مایکروویو دم کنید

چای محبوب‌ترین اکسیر جادویی کاهش وزن است. این نوشیدنی سرشار از کاتچین است که نقش قابل‌توجهی در کاهش چربی شکم داشته و حتی با انواع بیماری‌ها مقابله می‌کند. اما اگر می‌خواهید از تمام مزایای چای بهره‌مند شوید، بهتر است آن را در مایکروویو دم کنید.

 

محققان پس از بررسی‌های مختلف در آزمایشگاه دریافتند که دم کردن یک فنجان چای در مایکروویو باعث می‌شود که کاتچین موجود در چای به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد.

 

۵ در تهیه پاستا از سس کافی استفاده کنید

مقدار یک وعده پاستا در ایتالیا حدود ۱۷۰ گرم است. شما هم سعی کنید از همین مقدار استفاده کنید، اما به اندازه کافی سس پاستا اضافه کنید. اگر نسبت پاستا به سس اضافی شما مناسب باشد، یک خوراک لذیدتر و کم کالری‌تر خواهید داشت.

 

۶ با اضافه کردن روغن از مقدار کالری‌های مصرفی خود بکاهید

یک خبر خوب برای دوست‌داران کربوهیدرات که می‌خواهند وزن کم کنند: یک روش آسان و طبیعی برای کاهش کالری‌های برنج وجود دارد. ممکن است برای‌تان عجیب باشد، اما این امر با افزودن چربی امکان‌پذیر می‌شود. محققان دانشکده علوم شیمی سریلانکا پس از تست کردن انواع برنج و روش‌های پخت‌وپز آن دریافتند که بهترین راه طبخ برنج به شرح زیر است: خنک کردن برنج گرم باعث تغییر ماهیت نشاسته برنج می‌شود، به طوری که نشاسته در قبال تجزیه مقاوم شده و چربی اضافه شده به برنج باعث هضم دیرتر این ماده غذایی می‌شود.

 

برای طبخ برنج، باید یک قابلمه آب را بجوشانید و به آن ۱ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل اضافه کنید. سپس، نصف فنجان برنج سفید غنی شده داخل آب ریخته و آن را ۴۰ دقیقه روی حرارت بگذارید. پس از پایان طبخ، برنج را به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال بگذارید. با این کار، مقدار کالری موجود در برنج شما به میزان ۱۰ تا ۱۵٪ کاهش می‌یابد.

 

۷ سالسای تند بخرید

خوردن سس تند وقتی در حال عرق ریختن هستید، شاید کمی ضد و نقیض به نظر برسد. اما محققان معتقدند که گرمای سس سالسا بر گرمای بدن غلبه می‌کند. این فرآیند که به اصطلاح محققان، تعریق چشایی از طریق صورت نامیده می‌شود، پدیده‌ای است که در آن غذاهای تند باعث تحریک گیرنده‌های عصبی خاص در دهان و معده ما شده و موجب عرق کردن می‌شوند.

 

۸ شلوار جین بپوشید

کت و شلوار و کراوات را کنار بگذارید، کفش پاشنه‌بلند نپوشید و از آخر هفته خود لذت ببرید. مطالعات محققان نشان می‌دهد که پوشیدن لباس‌های غیر رسمی سطح فعالیت‌های جسمانی شما را در امور روزانه افزایش می‌دهد. شرکت‌کنندگان در این مطالعه با کنار گذاشتن کت و شلوار و پوشیدن شلوار جین توانستند در روز ۴۹۱ قدم بیشتر بردارند و ۲۵ کالری اضافی بسوزانند. اگر هفته‌ای یک بار به جای لباس رسمی از لباس راحت استفاده کنید، می‌توانید در سال ۶.۲۵۰ کالری بسوزانید.

 

۹ شربت ننوشید

اکثر شربت‌هایی که در سوپر مارکت‌ها به فروش می‌رسند، فاقد ارزش بوده و معمولا از شربت ذرت با فروکتوز بالا و مواد افزودنی شیمیایی تهیه شده‌اند که صرفا عطر و طعم خوبی دارند. این در حالی است که یک شربت افرای واقعی خیلی گران تمام می‌شود. راه‌حل چیست؟ کمپوت میوه.

 

یک کیسه میوه یخ زده (شامل زغال اخته، توت فرنگی و غیره) بردارید و آن را درون تابه بریزید. ۲/۱ فنجان آب و ۴/۱ فنجان شکر اضافه کنید و آن را ۱۰ دقیقه روی حرارت بگذارید تا میوه‌ها گرم شوند و ترکیب‌شان قوام پیدا کند. شما می‌توانید از کمپوت تهیه شده روی شیرینی و پن‌کیک مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

 

۱۰ بعدازظهرها میان‌وعده بخورید برای کاهش وزن

آمریکایی‌ها به میان‌وعده علاقه وافری دارند. با توجه به مطالعه وزارت کشاورزی ایالات متحده، گفته می‌شود که حدود دوسوم شهروندان آمریکایی حداقل دو بار در روز میان وعده می‌خورند. محققان بر این باورند که این رفتار غذایی باعث کاهش انباشت چربی در اطراف شکم می‌شود. اما باید مراقبت ساعتی باشید که میان‌وعده می‌خورید. مطالعه منتشر شده در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا نشان می‌دهد که خوردن غذای سبک در اواسط صبح باعث می‌شود که فرد در مقایسه با کسی که بعدازظهر میان‌وعده می‌خورد، در طول روز غذای بیشتری مصرف کند.

 

۱۱ با فلفل پپادو انرژی بگیرید برای کاهش وزن

پپا چی؟ این فلفل‌های کوچک گیلاس مانند که در آفریقای جنوبی رشد می‌کنند، تندی خاصی دارند. از این رو، برای تهیه پیتزا، سالاد، پاستا و ساندویچ فوق‌العاده‌اند. شما می‌توانید این فلفل تند را به میان‌وعده مورد علاقه خود نیز اضافه کنید. این فلفل در اکثر سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شود.

 

۱۲ چرت بزنید برای کاهش وزن

بهترین وسیله برای افراد رژیمی تنبل، تخت‌خواب‌شان است. شما می‌توانید بخوابید و لاغر شوید. خواب باکیفیت نقش به‌سزایی در کاهش وزن شما خواهد داشت. مطالعات محققان نشان می‌دهد که خواب کافی شانس لاغر شدن شما را به میزان ۵۵ درصد افزایش می‌دهد! این در حالی است که خواب ناکافی باعث ایجاد اختلال در هورمون گرسنگی شده و شما را در معرض پرخوری و چاقی قرار می‌دهد.

 

۱۳ یک برنامه مشخص برای خوردن غذا داشته باشید برای کاهش وزن

تا زمانی که از یک برنامه مشخص برای وعده‌های غذایی مختلف استفاده می‌کنید، مشکلی نخواهید داشت. به گفته محققان، داشتن یک برنامه غذایی به «آگاهانه غذا خوردن» کمک می‌کند و لذت غذا را برایتان دو چندان می‌سازد. همچنین باعث می‌شود که از پرخوری بپرهیزید. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله غدد درون‌ریز و متابولیسم، لذت بردن از غذا باعث ارتقای فعالیت پاراسمپاتیک و عملکرد سیستم گوارشی می‌شود. به عبارت دیگر، اگر از دسرتان لذت ببرید، سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید، آن را هضم خواهید کرد.

 

۱۴ قبل از غذا دو لیوان نوشیدنی بنوشید رای کاهش وزن

آیا واقعا گرسنه‌اید یا فقط احساس تشنگی می‌کنید؟ مطالعه منتشر شده در مجله فیزیولوژی و رفتار نشان می‌دهد که افراد در ۶۰ درصد از موارد برای رفع تشنگی به غذا خوردن روی می‌آورند. این در حالی است که اگر به جای خوردن غذا، یک یا دو لیوان آب بدون کالری بنوشید، میل کمتری به خوردن غذا خواهید داشت و می‌توانید مقدار کالری مصرفی خود را در طول روز اصلاح کنید.

 

اگر آب ساده برایتان خسته کننده شده، می‌توانید از مرکبات تازه و کم‌کالری برای بهبود عطر و طعم آن استفاده کنید. با این کار، قابلیت سم‌زدایی آب دو چندان می‌شود. مطالعه منتشر شده در مجله چاقی نشان می‌دهد افرادی که قبل از غذا دو لیوان آب می‌نوشند، ۷۵ تا ۹۰ درصد کالری کمتری مصرف می‌کنند.

 

۱۵ فلفل سیاه بخورید برای کاهش وزن

خوردن یک وعده غذایی به همراه فلفل سیاه و سبزی‌های تازه نه تنها باعث کسب لذت بیشتر از خوردن غذا می‌شود، بلکه به کاهش وزن شما نیز کمک می‌کند. مطالعات محققان نشان می‌دهد که ترکیبات قدرتمند موجود در فلفل سیاه، نقش قابل‌توجهی در کاهش التهابات داشته و از انباشت سلول‌های چربی در نقاط مختلف بدن جلوگیری می‌کنند. در نتیجه، موجب کاهش سایز دور کمر شده و کاهش چربی و سطح کلسترول را نیز به دنبال خواهد داشت.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *