7 تکنیک غذایی برای کاهش وزن

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

7 تکنیک غذایی برای کاهش وزن

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، بیشتر مردم به یاد ورزش‌های سنگین و طاقت‌فرسا خواهند افتاد، آن‌قدر طاقت‌فرسا که عطای کاهش وزن را به لقایش می‌بخشند؛ اما اگر به خواندن این مقاله ادامه دهید با ساده‌ترین روش‌های موجود برای کاهش وزن آشنا خواهید شد و بعد از مدت کوتاهی شاهد کاهش شدید وزن خود خواهیدبودبدون آن‌ که کارسنگینی انجام داده باشید.
3
وقت اضافه برای کاهش وزن خود دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است، نگران نباشید، رعایت این ۲۵ روش کاملا بهداشتی، تنها چند ثانیه در طول روز وقت شما را می‌گیرد. اگر فقط به رعایت کردن مداوم یکی از این ۲۵ روش عادت کنید و هیچ تغییر دیگری هم در برنامه غذایی یا ورزشی خود اعمال نکنید، بعد از مدتی شاهد تغییرات محسوسی در وزن و سلامت بدنتان خواهید بود. با اعمال تمامی این روش‌ها در برنامه روزانه خود می‌توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در طی هر ماه ۱٫۵ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. باورتان نمی‌شود؟ پس با ما همراه شوید تا با این روش‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن آشنا شوید.

۱. پیتزای خود را سبک‌تر کنید

پیتزا غذایی خوشمزه است و دلیل محبوبیت آن‌ هم همین خوشمزگی است، بسیاری از افراد وقتی در رژیم غذایی برای کاهش وزن به‌سر می‌برند، علیرغم میل باطنی خود دست از این غذای لذیذ می‌کشند، اما شما لازم نیست به‌طور کلی قید خوردن این غذای گرد و خوشمزه را بزنید، بلکه فقط کافی است آن را سبک‌تر کنید. روش آن هم بسیار ساده است، تنها با یک دستمال‌کاغذی تمیز روغن موجود در سطح پیتزا را بردارید. طبق یک تحقیقات علمی که به تازگی انجام شده است، یک برش پیتزا که با این روش سبک‌تر شود حدود ۴۰ کالری سبک‌تر از یک پیتزای معمولی خواهد بود، یک انسان به‌طور عادی در طول یک سال حدود ۱۰ کیلوگرم پیتزا می‌خورد که اگر تمامی پیتزای مصرفی خود را به همین شکل سبک‌تر کنید به‌راحتی در طول یک ماه می‌توانید حدود ۹۰ گرم از وزن خود را کاهش می‌دهید.

 

۲. همبرگر خود را کاهوپیچ کنید

باز هم افراد بسیاری به خاطر کاهش وزن، لذت خوردن این غذای خوشمزه را مانند پیتزا بر خود حرام می‌کنند. یک همبرگر به‌طور عادی ۱۵۰ کالری و حدود ۲۲ کربوهیدرات دارد. اگر هر هفته یک همبرگر مصرف کنید و به‌جای اینکه آن را در نان قرار دهید، کاهو پیچ کنید به‌راحتی در طول یک سال از ورود ۷۰۰۰ کالری اضافی به بدن خود جلوگیری کرده‌اید و این یعنی ۱ کیلوگرم وزن اضافی در طول ۱ سال.

 

۳. به آب مصرفی خود لیمو اضافه کنید.

طبق نتایج یک تحقیق علمی که توسط محققین ژاپنی در سال ۲۰۰۷ صورت گرفته است، تکه‌های بریده شده لیمو، در قالب یک ریزمغذی می‌توانند از تجمع چربی‌ها در بدن و در نتیجه اضافه‌وزن جلوگیری کنند.

۴. برای خودتان بشقاب ۲۵ سانتیمتری بخرید.

به عقیده پروفسور برایان وانسیک (Brian Wansink ) باید این واقعیت را درک کرد که استفاده از یک بشقاب با قطر ۲۵ سانتیمتر به جای استفاده از بشقاب‌های معمولی که قطری برابر با ۳۱٫۵ سانتی‌متر دارند، به راحتی می‌تواند از حجم غذای مصرفی شما بکاهد، آن هم بدون این‌ که به سلامتی بدن خود لطمه‌ای وارد کنید. حتی تمام مواد مورد نیاز آن را در هر وعده غذایی به طور کامل دریافت و احساس سیری نیز خواهید کرد. پس به بازار بروید و بشقاب ۲۵ سانتیمتری بخرید.

 

۵. از دقت در نوشیدنی مصرفی خود غافل نشوید.

بعد از هر ۲ لیوان نوشیدنی (غیر آب) که مصرف می‌کنید، ۱ لیوان آب بنوشید. به این ترتیب هم میل به نوشیدن سریع‌تر متوقف خواهد شد و هم تمایل به خوردن غذا در شما کاهش می‌یابد.

 ۶. نوع نوشیدنی خود را، خودتان انتخاب کنید

اگر با دوستان خود برای سرو شام به بیرون از منزل رفتید و در رستوران از بین نوشیدنی‌های موجود، حق انتخاب‌های متعددی داشتید، سعی کنید تا آب گزینه انتخابی شما باشد چون به این شکل نسبت به دوستانتان که نوشیدنی‌های دیگری مانند نوشابه، آب گازدار یا حتی آب‌میوه انتخاب کرده‌اند، حدود ۴۰۰ کالری کم‌تر وارد بدن خود می‌کنید.

 

۷. در آشپزخانه خود یک آینه نصب کنید

تحقیقات علمی نشان داده است که نصب آینه در کنار یخچال و یا کابینت خوراکی‌ها می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در کاهش وزن و همچنین انتخاب غذاهای سالم به شما کمک کند. علت هم خیلی ساده است، این روش پیش پاافتاده باعث می‌شود تا با کمی تامل در انعکاس تصویر خود در آینه و دقت به آن، غذاهای سالم‌تری را از یخچال و یا کابینت خوراکی‌ها بردارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *