چرا بعضی افراد صرف نظر از زیاد غذا خوردن، لاغری می‌مانند

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

چرا بعضی افراد صرف نظر از زیاد غذا خوردن، لاغر می‌مانند

رژیم برای اکثر افراد کار بسیار سختی است. بعضی مجبورند ۵ بار در هفته به باشگاه بروند تا فقط اندام فعلی‌شان را حفظ کنند. بقیه برای حفظ وزن هدف‌شان به رژیم‌های زودگذر مسخره روی می‌آورند. اما تعداد معدودی از افراد خوش شانس وجود دارند که می‌توانند بدون افزایش وزن، غذای بیشتری بخورند.
همه ما یک دوست داریم که همه چیز را با ولع می‌خورد اما همچنان لاغر می ماند❗️.
آیا شانس است که این فرد را به طرز باورنکردنی لاغری نگه می‌دارد؟ آیا یک راز برای ثابت نگه داشت وزن وجود دارد که همه باید از آن مطلع شویم؟

 

  • دلایل آن‌که چرا بعضی افراد بسیار لاغر می‌مانند:

تولید گرما در بدن با فعالیتهای غیر ورزشی یا NEAT
علم، یک توضیح دارد: دلیلش NEAT است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که افزایش وزن پیدا نمی‌کنند، فعال ترین اشخاص هستند. آن‌ها کالری بیشتری می‌سوزانند. این بدان معنا نیست که آن‌ها زمان بیشتری را در باشگاه سپری می‌کنند. ایده‌ی پشت NEAT ساده است: تمام فعالیت‌های فیزیکی به حساب می آید. این افراد حتی با خوابیدن یا خوردن، کالری می‌سوزانند.

بدن افراد لاغری، صرف‌نظر از اینکه چه فعالیتی انجام می‌دهند،در سوزاندن کالری کارآمدتر است.به نقل از انجمن ورزش آمریکا، افرادی که این حالت را دارند می توانند ۵۰ درصد بیشتر از دیگران کالری بسوزانند، حتی اگر یک سبک زندگی بی تحرک داشته باشند. این بدان معناست که بعضی افراد ذاتا لاغری، می‌توانند تا ۳۰۰۰ کالری در روز بسوزانند.

اگر می‌خواهید بدن‌تان را در این وضعیت قرار دهید، فعالیت‌های کوچک در طول روز را در برنامه‌ی خود جای دهید. راه حل این است که بدون اینکه واقعا ورزش کنید، تحرک‌تان را حفظ کنید. هر حرکتی به حساب می‌آید، بنابراین انجام دادن کارهای روزمره یا رقصیدن، کالری زیادی می‌سوزاند.

  • عضلات خالص

افراد لاغری، نه تنها سرعت سوخت و ساز تندتری دارند بلکه درصد عضلات خالص آن‌ها نیز بیشتر است. حفظ عضلات به کالری بیشتری نسبت به چربی‌ها نیاز دارد. اگر عضلات بیشتری داشته باشید، بدن‌تان برای حفظ آنها سخت‌تر کار می‌کند و شما می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید، حتی هنگامیکه خواب هستید و تمام این‌ها بخاطر عضلات شما است.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری یا CDC، این امکان وجود دارد که با افزایش توده‌ی عضلانی، میزان سوخت و ساز یک فرد را تا ۱۵ درصد افزایش داد. البته عضله سازی می‌تواند ماه‌ها طول بکشد، اما ارزش این تلاش را دارد. شما سریع‌تر وزن کم خواهید کرد، قدرت‌تان افزایش می‌یابد و کالری بیشتری می‌سوزانید. ساختن عضلات خطر ابتلا به آرتروز، پوکی استخوان و کمر درد را نیز کاهش می‌دهد. شما مجبور نیستید برای افزایش توده‌ی عضلانی به باشگاه بروید. انجام ورزش‌های سبک بدون وسیله و پس از آن انجام اسکات و شنا، راهی عالی برای شروع می‌باشد.ب رای تسریع نتایج، دو یا سه بار در هفته ورزش کنید.

  • ژنتیک

متأسفانه برخی از افراد، لاغری متولد می‌شوند. افراد جوان معمولا سرعت سوخت و ساز تندتری دارند. با بالا رفتن سن ما، سرعت متابولیسم‌مان تغییر می‌کند. اما بعضی از افراد خوش شانس، حتی در سال‌های بعدی عمرشان نیز مانند یک ماشین کالری سوز باقی می‌مانند. آرایش بیولوژیکی آن‌ها باعث می‌شود که در سوزاندن چربی‌ها، کارآمدتر باشند. در واقع، بعضی از افراد لاغری اصلا نمی‌توانند وزن اضافه کنند. اما بعضی دیگر در تمام طول عمرشان در رژیم هستند و هنوز هم به راحتی وزن اضافه می‌‌کنند. همانطور که بعضی افراد لاغری متولد می‌شوند، افرادی نیز وجود دارند که به صورت ژنتیکی مستعد چاقی هستند

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *