روش چربی سوزی دور شکم

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

برای افزایش چربی سوزی بدنتان بهتر است از برخی ترفندهای موثر کمک بگیرید ورزش های هوازی ،مصرف شیرین بیان،تخم مرغ ، آجیل و سیب به شما در این زمینه کمک زیادی خواهند کرد این مواد غذایی علاوه بر افزایش چربی سوزی بدن باعث بالابردن سطح سلامتی بدنتان خواهند شد اگر می خواهید سالم بمانید و از بیماری های مختلف در امان باشید ورزش و تغذیه سالم و چربی سوزی را از یاد نبرید. بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزش‌های هوازی است.

 

ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزانند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش‌ها خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند. ۱۰ دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد. اگر فقط ۲۰ دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده‌اید که برای حفظ سلامتی قلب خوب است، ولی چربی زیادی از بین نمی‌رود زیرا تا وقتی‌که کاملاً ذخایر گلیکوژنی ( انرژی )کبد از بین نرود، چربی زیادی نمی‌سوزد. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سر هم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید. البته این پیاده‌‌روی باید به قصد ورزش باشد نه تفریح، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه‌ها یا خرید چیزی نباشد که مجبور شوید بین پیاده‌روی خود بایستید.

 

شیرین بیان، چربی سوز:

متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف آن به بهبود عملکرد معده کمک می کند، ویژگی دیگری هم دارد و آن خاصیت چربی سوزی این گیاه است. این گیاه حاوی گروهی از آنتی اکسیدان هابه نام « فلاونوئید» است. این ترکیب چربی سوز است. بهترین شیوه مصرف آن به صورت دمنوش یا اضافه کردن عصاره یا شیره آن به غذای روزانه مانند سالاد است. شیرینی طبیعی موجود در این گیاه، ۵۰ برابر قند ساکاروز شیرینی دارد. با وجود ویژگی های آن، برای زنان باردار، زنان در دورانی که به فرزندشان شیر می دهند و افراد مبتلا به مشکلات طحال مناسب نیست. حداکثر میزان مصرف روزانه ۲۰ گرم است.

تخم مرغ بخورید

پروتئین موجود در تخم مرغ باعث سوختن چربی های شکمی می شود. دلیل این ویژگی نیز ساختار خاص اسیدهای آمینه موجود در پروتئین آن است. بهترین زمان مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه است. به این ترتیب تا ظهر علاوه بر احساس سیری، چربی های ناحیه شکم تان نیز می سوزد! هر عدد تخم مرغ ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین مصرف هر عدد از آن کافی است تا پیش از ناهار کاملا سیر باشید.

 

بهتر است تخم مرغ با دو ورقه نان تست، چند حلقه گوجه فرنگی و چند برگ نعنا تازه مصرف شود. به این ترتیب نیاز بدن به سبزی ها نیز تامین شده و از طرفی نعنا، مانع از ایجاد نفخ بعد از خوردن تخم مرغ می شود.

آجیل ها، پرچرب اما مفید

درست است که یکی از راهکارهای از بین بردن چربی شکم کاهش مصرف مواد غذایی چرب است اما آجیل های خام از این قضیه مستثنی هستند. البته به دلیل کالری بالایی که دارند باید کنترل شده مصرف شوند اما چربی امگا۳، پروتئین و فیبر موجود در آنها باعث ایجاد احساس سیری شده و ریزه خواری نمی کنید.پسته، بادام و گردو در صدر گروه قرار دارند. حداکثر میزان مصرف روزانه یک سوم فنجان به صورت خام است.

سیب، میوه ای از بهشت

سیب همه ویژگی های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هرعدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به طور خاص پکتین است. این ترکیب به خوبی آب جذب کرده و در معده حجیم می شود. بنابراین با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می شود. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می شود. کالری آن نیز مناسب است. بنابراین با خوردن روزانه یک عدد از آن نباید نگران اضافه وزن باشید. همه این ویژگی ها، سیب را به خوراکی منحصر به فرد برای سوختن چربی تبدیل کرده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *